Je favicon krijgt de hoofdrol in het nieuwe 'Google Search'-design

Roel Biesemans - 19 september 2019

Je favicon krijgt mobiel de hoofdrol in het nieuwe Google Search design

Heb je het al gezien? Google rolde een tijdje geleden het nieuwe design uit voor de mobiele pagina met zoekresultaten. De bedoeling is dat je als zoeker nog beter je weg vindt tussen alle beschikbare informatie op het web.

WAAROM IS DIT INTERESSANT?

 

Met dit nieuwe design komt de branding van je website centraal te staan, met als grote focus het favicon, het kleine icoontje dat in je browser naast de websitetitel verschijnt. Zo begrijpt de zoeker beter waar de informatie vandaan komt en ziet hij (hopelijk) in een oogopslag op welke pagina hij moet zijn. 

De introductie van dit design staat Google toe om meer actieknoppen en previews toe te voegen aan zoekresultaten en de zoeker een beter overzicht te geven van de inhoud van een wegpagina of advertentie. Voorlopig wordt dit design enkel uitgerold op mobiel, maar als het aanslaat zal desktop ongetwijfeld volgen! 

Staat de branding van jouw website al op punt?

Roel Biesemans

Roel inschakelen voor je zaak?

Wanneer is een website gebruiksvriendelijk?

Tine - De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale

Wix versus Wordpress. Op welk platform bouw jij je nieuwe website?

Carmen – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale