1. Een website bespaart je tijd

Het bouwen van een site zal je natuurlijk tijd kosten. Maar eens hij goed is? Denk even aan hoeveel tijd en geld het je vandaag kost om bestellingen op te nemen, catalogussen door te sturen, klanten in je agenda te boeken, afspraken via de telefoon te maken, … Een goede website neemt veel uit handen.

2. Je concurrenten zijn online

Vinden potentiële klanten eerder de gegevens van je concurrenten dan die van jou? Tijd om je eigen website online te zetten.

3. Openingsuren en adres

Klanten zoeken adressen en openingsuren vaak online. Met een eigen site geef je hen meteen de juiste info. En leid je hen rechtstreeks naar jouw zaak.

4. Goedkope marketing

Online marketing kan veel goedkoper dan de advertenties die je vandaag in lokale blaadjes plaatst. Cruciaal hierin is een eigen website. Elke advertentie online linkt door naar jouw site met meer informatie, kortingsbonnen, een filmpje, …

5. Online verkopen

Verkoop je vandaag enkel in je fysieke winkel? Dan krik je jouw omzet op door een webshop te openen. Je collega-bakkers, -slagers, andere zelfstandigen én hun klanten zien hier steeds meer de voordelen van in. Meer hierover in het artikel Waarom het zinnig is om je winkel online uit te breiden.

 

Dit zijn slechts enkele redenen waarom zelfstandigen en kleine ondernemingen best hun eigen website starten. Maak voor jezelf de oefening. Schrijf jouw belangrijkste redenen op. En dan … actie!