Tijdelijke kortingen zijn dé manier om klanten een duwtje in de rug te geven. Welke redenen passen bij jouw online winkel?

1. Speciale dagen vieren

Het begin van het schooljaar, de solden, Moederdag, Black Friday,... Het hele jaar door zijn er redenen om je klanten te verwennen met een korting. Deze gratis top topical kalender verzamelt alle speciale dagen.

2. Nieuwe klanten verwelkomen

Geef een kortingscode voor wie de eerste keer op je website komt en zich inschrijft op de nieuwsbrief. Zo stimuleer je een eerste aankoop.

3. Aanzetten tot grotere aankoop

Wie meer in je webwinkel koopt, doet meer voordeel met een hoeveelheidskorting. Zo simpel is het. Koppel gerust producten aan elkaar, bijvoorbeeld: wie oorringen én een armband koopt, geniet 10% korting.

4. Trouwe klanten belonen

Natuurlijk bedank je klanten na hun aankoop. Waarom hen niet meteen aanzetten tot een nieuwe aankoop? Dit kan met een terugkomkorting, geldig tijdens een beperkte periode.

5. Producten bijna uitverkocht

Schaarste is een populaire reden om korting te geven. Vaak is deze schaarste kunstmatig, maar ze werkt. Enkele voorbeelden: de laatste T-shirts in jouw maat, het hotel bijna volgeboekt, nog maar 2 smartphonehoesjes ...

Wat brengen kortingen op?

Door het geven van kortingen verkleint je marge per verkocht product. Maar je wordt concurrentiëler. Klanten bestellen meer en komen vaker langs in je webshop. Hierdoor moet het eindresultaat positief zijn voor je zaak. Zorg wel voor geloofwaardige kortingen. Wie te vaak producten als ‘de laatste’ en ‘bijna uitverkocht’ bestempelt, verliest geloofwaardigheid.