Het belang van online reviews mag je niet onderschatten. Zeker als de beoordelingen van klanten zo positief zijn als op de Facebook-pagina van Fish@Home. Maar liefst 4,9 op 5 ontvingen Joeri en Andy van klanten die via hun webshop verse vis kochten. De score pronkt bovenaan de Facebook-pagina en valt op.

Ontdek hoe ze hun online winkel opzetten in een traditionele sector:
 

Waarom zijn reviews belangrijk voor jou?

Met sterke online reviews bouw je online vertrouwen op. Je overtuigt nieuwe klanten, die vaak meningen van anderen lezen voordat ze een aankoop doen. Tegelijk bevestig je bestaande klanten in hun keuze.

Vraag dus ook jouw klanten om je online te beoordelen. Lever je hen al een uitmuntende service en producten? Dan zijn de online sterren snel verdiend. Kan het beter? Dan helpt de feedback van klanten je vooruit.

Hoe schakel je recensies in?

Als je nu niets doet, kunnen mensen jouw zaak niet beoordelen. Je moet eerst zelf dit review-tabblad in Facebook toevoegen. Vervolgens kan iedereen die is aangemeld op Facebook – ook niet-klanten! – een recensie plaatsen op jouw pagina. Ook zien ze de sterbeoordeling van jouw pagina en openbare recensies.

Goed om weten bij negatieve reviews: je kan vragen om recensies die niet voldoen aan de richtlijnen van Facebook of geen betrekking hebben op jouw service of product, van jouw pagina te verwijderen.