Volgens een studie van Google hebben mensen slecht 0,06 seconde nodig om een eerste indruk te vormen en 2,5 seconde om te besluiten of ze verder willen kijken.
Een website die uitstraalt waar jij echt voor staat, is dan ook van uitermate belang. Zo trek jij de juiste mensen aan.
Om je wat op weg te helpen delen we graag deze 5 tips met jou.

✨Kleurgebruik
Maak de kleur die het meest dominant is in je logo, de basiskleur in jouw kleurenschema.
Denk eraan dat elke kleur een andere emotie opwekt bij de bezoeker.

✨Lettertype
Gebruik maximaal 3 verschillende Lettertypen op één pagina. Je kan het proberen met 1, maar de meeste websites gebruiken 2 à 3 verschillende lettertypen.

✨Welke kleur tekst leest het best?
Voor tekstkleuren en de kleur van de achtergrond, ben je best niet te creatief. Er is niets mis met zwarte of donkergrijze tekst op een witte achtergrond. Dat leest gewoon het aangenaamst.

✨Witruimte
Zorg voor voldoende witruimte! Witruimte is een deel van de website dat geen tekst, foto’s of afbeeldingen bevat. Witruimte moet niet per se wit zijn. Dit deel moet gewoon geen inhoud bevatten. Geef de bezoeker ruimte om te ‘ademen’.

✨Foto's en afbeeldingen
Beelden zeggen vaak zoveel meer dan woorden. Durf dus gebruik te maken van mooie foto’s om de boodschap die je wilt overbrengen extra kracht bij te zetten. Als je niet beschikt over kwalitatieve foto’s, dan mag je best zoeken naar high quality foto's op het internet. Bijvoorbeeld van Pexels.comiStock.com of shutterstock.com. Let er wel op dat je betaald of rechten vrije foto's download! Een rechtzaak om een mooi plaatje van een palmboom, willen we liever vermijden.

Heb jij al rekening gehouden met deze punten op jouw website?