Van de 100 bezoekers in je webshop verlaten er zeker 98 je winkel zonder aankopen. Deze conversie van 1 à 2% is heel normaal.

Is je ondernemersplan op deze realistische cijfers berekend? Wat als er minder mensen iets kopen?

Hoe het probleem opsporen?

Controleren wat er beter kan in en rond je webshop is cruciaal om het tij te keren. Stel jezelf deze vragen:

Wil je hier dieper op in gaan? Doorloop dan de interessante lijst die Jente Kasprowski van Inventis Web Architects opstelde in zijn blog 22 redenen waarom je webshop faalt.

Hoeveel geduld moet je opbrengen?

Na 6 slechte maanden mag je nog niet panikeren. Een webshop opstarten vraagt tijd. Experts raden aan om 2 jaar lang alles te geven.

Ondertussen evalueer je voortdurend de resultaten. Spreek vervolgens experts aan en zoek online adviezen om bij te sturen. Experimenteer bijvoorbeeld met deze 3 methoden om online succes te boeken ondanks grote webshops als Bol.com.