Wat betekent LinkedIn voor je zaak?

LinkedIn is het sociale medium dat best werkt voor B2B-bedrijven. Want in tegenstelling tot Facebook is LinkedIn een professioneel netwerk. Mensen zijn er actief op tijdens hun werkuren.

Ze zoeken er experten, artikels en video’s die hen helpen bij de uitdagingen waar ze voor staan. Of ze zoeken er een nieuwe job of interessante professionals om mee te discussiëren.

Alle bedrijven die werken aan een sterke reputatie zijn erop actief. Daarom mag LinkedIn niet ontbreken in jouw marketingstrategie.

De enige voorwaarde? Je moet een bedrijfspagina aanmaken op het sociale netwerk.

Waarom is een bedrijfspagina belangrijk?

Een LinkedIn-bedrijfspagina maakt jouw zaak zichtbaar voor iedereen die actief is op LinkedIn, en dat zijn zo goed als alle professionals.

Hier …

  • deel je de juiste bedrijfsinformatie;
  • link je met professionals, klanten en potentiële klanten;
  • verzamel je de profielen van alle medewerkers onder de bedrijfsnaam;
  • publiceer je nieuws;
  • deel je expertise;
  • werf je nieuwe medewerkers.

Hoe lanceer je een sterke bedrijfspagina?

Volg deze 7 stappen:

  1. Maak vanuit je persoonlijke LinkedIn-profiel een LinkedIn-bedrijfspagina.
  2. Kies een unieke url. Je bedrijfsnaam hoeft niet uniek te zijn.
  3. Omschrijf je bedrijf kort en krachtig in 250 tot 2.000 tekens. Voeg de link naar je website toe.
  4. Kies een mooie omslagfoto.
  5. Nodig een paar collega’s of medewerkers uit om de pagina mee te beheren.
  6. Voeg een carrièrepagina toe om je te profileren als werkgever. Post vacatures.
  7. Deel nieuws en verhalen volgens deze tips voor LinkedIn-artikels die overtuigen.