Hoe maak je een Facebook-bedrijfspagina in 7 stappen?

De Digitale Versnelling L’Accélération Digitale - 2 mei 2019

Hoe maak ik een Facebook bedrijfspagina in 7 stappen?

Zit jouw publiek op Facebook? Ja. Kan je de verkoop van je zaak boosten door aanwezig te zijn op het sociale netwerk? Ja, dat kan. Maar hoe start je hiermee?

Het is best eenvoudig om met je zaak te starten op Facebook. Aan de hand van dit stappenplan maak je in 1-2-3 een Facebook-bedrijfspagina.

Wil je graag hulp hierbij? De experten van De Digitale Versnelling helpen je tijdens een gratis videogesprek.
 

Stap 1. Start met je persoonlijke account

Ben jij al actief op Facebook? Log dan in met je persoonlijke account. Zoniet, registreer je dan nu.

Nadien klik je rechtsboven via het driehoekje op ‘Pagina maken’.

Stap 2. Selecteer je type bedrijf

Facebook stelt je 2 soorten bedrijven voor:

  1. Bedrijf of merk

  2. Community of bekend persoon 

Facebook-bedrijfspagina aanmaken: kies je type bedrijf

Stap 3. Vink jouw sector aan

Geef vervolgens de naam van je pagina in en kies een sector uit de uitgebreide lijst met categorieën. Vul je bedrijfsgegevens in. Handig is om het adres van je zaak te vermelden, zo vinden klanten jouw winkel snel terug. Kunnen klanten niet terecht op je adres of publiceer je dit liever niet? Vink dan het vakje onderaan aan.

Facebook-bedrijfspagina aanmaken: informatie invullen

Stap 4. Kies leuke foto's

Plaats een aantrekkelijke foto als profielfoto en een grote omslagfoto bovenaan. En upload een aantal leuke beelden van jezelf, je medewerkers en je onderneming. Zo geef je de pagina een persoonlijke sfeer.

Niet vergeten! Voeg tekst toe aan je foto. Vertel hiermee het verhaal achter de foto, je boodschap of bedank de fotograaf. Hoe persoonlijker, hoe beter.

Facebook-bedrijfspagina aanmaken: profielfoto toevoegen

Facebook-bedrijfspagina aanmaken: omslagfoto toevoegen

Stap 5. Vul alle bedrijfsinformatie in

Facebook leidt je heel goed doorheen alle stappen. Laat je leiden en geef zoveel mogelijk informatie in.

Klik op de link ‘Pagina-informatie’ in het tabblad ‘Instellingen’. Vul hier alle bedrijfsinfo in zoals openingsuren, adres, website, prijsklasse, bereikbaarheid, producten, …

Verwerk in de omschrijving van je zaak de zoekwoorden die te maken hebben met jouw bedrijf. Dit zijn de woorden die mensen intikken als ze een zaak zoals de jouwe zoeken. Zo zal je beter scoren in Google.

Stap 6. Publiceer je eerste post

Er moet iets te lezen en te bekijken zijn op je pagina. En, nee, een logo is niet voldoende. Vertel een leuk verhaal, post een video, deel nieuws, organiseer een evenement, …

Facebook-bedrijfspagina aanmaken: eerste post publiceren

Stap 7. Nodig je Facebook-volgers uit

Nu alles op punt staat, mogen de bezoekers en fans komen. Nodig je vrienden uit om jouw pagina te liken. Communiceer vervolgens breder dat je te volgen bent op het platform.

 

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen? Boek dan een gratis videogesprek met één van de experten van De Digitale Versnelling.

De Digitale Versnelling L’Accélération Digitale