1. Schrijf langere bijschriften

Door een langere tekst bij je post te plaatsen, wek je nieuwsgierigheid. Zo zien je volgers dat het meer dan enkel over de afbeelding gaat, maar dat je ook echt iets te vertellen hebt.

 

2. Vertel meer over je merk en bedrijf

Als je volgers weten wie of wat er zich afspeelt achter die naam, zorg je onmiddellijk voor meer betrokkenheid. Maak je merk menselijk. Op die manier zorg je ervoor dat anderen zich in jouw merk/bedrijf zich herkennen.

 

3. Besteed aandacht aan je hashtags

Bij de ene post zie je wel twintig hashtags staan, bij een andere slechts één. Het ideale ligt daar ergens tussenin. Zorg voor minstens drie relevante hashtags, en leg vooral de nadruk op 'relevant'. Creëer ook een 'branded hashtag', daarmee bedoel ik een hashtag die jouw bedrijf typeert. Zo kan dat bijvoorbeeld je merknaam of slogan zijn.

 

4. Plan je Instagram Stories in voor meer engagement

Sta je weigerachtig tegenover Instagram Stories, omdat die veel tijd en inzet vragen? Denk er dan aan om de Stories op voorhand in te plannen. Doe dit op verschillende tijdstippen, zodat je zelf kan testen welke de meeste reactie bij je doelgroep uitlokken .

 

5. Hou het plezierig

Mensen zitten meestal op sociale media op momenten dan ze zich ontspannen of even niets om handen hebben. Probeer dan ook altijd om een beetje plezier of fun in je bericht te steken.

 

Succes met de tips!