Er kwamen bijna wekelijks tools uit die claimden te werken, tot ze enkele weken later volledig offline gingen. Ook Facebook lanceerde een tijdje geleden een third-party platform via de API, maar ook dat kende wisselend succes. Sommige tools deden het wel beter, alleen werd je hierbij verplicht om het bericht goed te keuren via een notificatie. Het spreekt voor zich dat dit gebruiksvriendelijker kan…

Maar dit is finaal verleden tijd. Stap voor stap rolt Facebook die nieuwe functie uit bij paginabeheerders.

Naast het plaatsen en publiceren van berichten krijg je ook toegang tot allerlei statistieken. Als bedrijfsaccount kon je die al een tijdje zien via de app, maar nu kan je die statistieken ook via desktop analyseren.

Het is duidelijk een grote stap voorwaarts voor alle content- en socialmediamanagers. Het is een krachtige tool die nog heel wat potentieel te bieden heeft. Wij kijken sowieso uit naar de verdere uitbreiding hiervan.

Hoe kan je berichten inplannen op Instagram via de Facebook Creator Studio?

Facebook Creator Studio

De eerste stap is logisch, je koppelt je Instagram-account aan Creator Studio. Eens dit gebeurd is, gaat het bijna vanzelf. De nieuwe functie werkt namelijk bijna identiek aan andere tools zoals Buffer of HootSuite.

  1. Klik op 'Bericht maken' in de linkerbovenhoek.
  2. Kies een foto van je computer of rechtstreeks van je Facebook-bedrijfspagina.
  3. Crop je foto indien nodig.
  4. Schrijf je omschrijving en voeg de locatie toe. (optioneel)
  5. Kies 'Planning' nadat je geklikt hebt op de pijl rechts van 'Publiceren'.
  6. Kies de datum en tijd.
  7. Hup, je bericht is ingepland!

Je bericht zal nu verschijnen zoals je het ingesteld hebt.