Ben je nog niet helemaal overtuigd dat jouw zaak aanwezig moet zijn op Instagram? Misschien wel nadat je de indrukwekkende cijfers bekijkt uit het artikel Waarom vanaf nu marketing voeren op Instagram?

Jouw zaak in geen tijd op Instagram

Instagram maakt het uiterst eenvoudig om een bedrijfsaccount te openen op het visuele sociale medium. Start hiervoor vanuit je persoonlijke account. Ga vervolgens naar instellingen en kies ‘Switch to business account’. Koppel je Facebook-bedrijfspagina en voeg bedrijfsinformatie toe zoals je adres, openingstijden, telefoonnummer en link naar je website.

6 voordelen van een bedrijfsaccount

Een Instagram-bedrijfsaccount biedt je een aantal voordelen:

  1. Het zakelijke Instagram-profiel geeft je zaak een identiteit op één van de populairste sociale media van het moment. Je deelt er berichten, foto’s én contactgegevens.
  2. Direct contact met jouw publiek. Instagrammers reageren vlot en veelvuldig op de mensen en merken die ze volgen. Leuk is dat gebruikers ook rechtstreeks contact kunnen opnemen via de contactknop in je profiel.
  3. Cijfers over bereik, betrokkenheid en publiek. Instagram Insights of Insights to Go van Facebook IQ geven je inzicht in het succes van je berichten en je doelgroep.
  4. Facebook-booster. Je kan foto- en videomateriaal meteen en automatisch delen op je Facebook-pagina. Een snelle manier om ook deze van leuke content te voorzien.
  5. Instagram-advertenties aanmaken. Je promoot stories en berichten meteen vanuit de app.
  6. Verkopen op Instagram. Instagrammers kopen ook op het sociale medium. Ze klikken vlotter door naar je webshop als je producten tagt in foto’s en video’s. In 1-2-3 heb je er een mobiele webshop bij.

De voordelen tonen aan dat een Instagram-bedrijfsaccount jouw zaak doet leven op sociale media en doet groeien. Handig is dat Instagram-posts uiterst gemakkelijk te plaatsen en te promoten zijn. Laat je hierbij helpen door onze Instagram-tips.