4 Facebookfouten die jouw onderneming maakt

Vincent Borgmans - 19 september 2019

Facebook Tips

De naamsbekendheid van jouw onderneming uitbouwen en nieuwe klanten aantrekken via Facebook is een must. Jammer genoeg blijven de meest voorkomende Facebookfouten vaak nog onopgemerkt door tijdsgebrek of technische onwetendheid.

Met deze handige checklist kan je sluimerende Facebookfouten uit uw bedrijfspagina halen:

1. De infopagina niet vervolledigen

De infopagina van jouw Facebookpagina is een van de meest bezochte tabbladen van jouw bedrijfsprofiel. Zorg daarom dat deze zo volledig en correct mogelijk is ingevuld.

Jouw fans en bezoekers van jouw pagina zullen regelmatig naar deze pagina doorklikken om gewenste informatie zoals openingsuren, adres, telefoonnummer of website terug te vinden.

TIP: Zorg dat ook het Verslag aangevuld is met een spraakmakende afbeeldingen en een leuke omschrijving van uw onderneming.

2. Te weinig gebruikmaken van de omslag

Je mag de Facebookomslagfoto (of omslagvideo) gerust beschouwen als een online reclamebord.

Hier heb je de kans om onmiddellijk informatie aan alle bezoekers van jouw bedrijfspagina te communiceren. Denk aan de slogan, de nieuwste productlijn, huidige kortingen, etc.

TIP: Maak drie verschillende omslagfoto's en laat jouw Facebookfans stemmen welke omslagfoto op jouw bedrijfspagina mag pronken.

3. Saaie, herhalende content

Ken je die kerel die op elk feestje hetzelfde verhaal vertelt? Zo saai is het als je alleen maar jouw diensten tracht te verkopen op Facebook. Probeer af en toe eens iets anders te vertellen.

Een Facebookbericht kan bestaan uit afbeeldingen, video's of links. Zorg dat je gebruikmaakt van al deze mogelijkheden en wissel regelmatig af.

TIP: Facebookgebruikers gebruiken het platform tijdens hun vrije tijd. Probeer entertainende berichten te maken.

4. Geen gebruikmaken van Facebook Statistieken

Wist je al dat jouw Facebookpagina statistieken bijhoudt? Controleer regelmatig de statistieken van jouw Facebookpagina, want anders mis je erg veel nuttige informatie.

Je kan er raadplegen welk berichttype (video, foto of link) populair is onder jouw fans. Wat het totale bereik is van jouw pagina, hoeveel nieuwe vind-ik-leuks je er bijgekregen hebt tijdens een bepaalde periode, hoe vaak bezoekers op de actieknop geklikt hebben, etc.

TIP: Populaire berichten hebben niet enkel een hoog bereik, maar ook een hoge mate van betrokkenheid. 

Vincent Borgmans

Vincent inschakelen voor je zaak?