Supporter je ook in een tweet of Facebookbericht voor de Rode Duivels? Link je soms een post aan een sportprestatie of organiseer je weleens een actie naar aanleiding van de actualiteit? Dan deed je een top topical, zoals marketeers dat noemen.

Waarover gaat het?

Marketeers haken regelmatig in op de actualiteit: het WK, zomerfestivals, vakantie, Werelddagen tegen of voor iets, …

Het voordeel van deze actualiteit is dat die op voorhand vastligt. Denk maar aan de Vlaamse Feestdag, de Dag tegen Kanker, de start van Pukkelpop, het begin van het nieuwe schooljaar. Een top topical kalender verzamelt alle geplande actualiteit in één overzichtelijk document.

Waarom is het belangrijk voor jou?

Je publiek klikt het vaakst op voor hen relevante boodschappen. Actualiteit is relevanter dan tijdloze content. Zeker als je met een originele twist inspeelt op een dag die waardevol is voor jouw publiek, bestaat de kans dat het aantal kliks de hoogte in schiet.

Dankzij een top topical kalender bedenk je gemakkelijker op voorhand artikels, tweets, Facebook- en Instagram-posts over deze speciale dagen. Zo heb je meer tijd om iets humoristisch te zoeken en te posten, om een passend beeld te fotograferen, een korte video te maken of een kortingsactie uit te werken.

Waar vind je een gratis top topical kalender?

De experten van ILikeMedia delen hun gratis top topical kalender. Check ook de bronnen waarop ze een beroep doen. Daar vind je nog meer speciale dagen die passen bij jouw zaak en je publiek.

Wist je trouwens dat je al posts in één tool kan inplannen om ze automatisch te publiceren? In dit artikel ontdek je alles over Hootsuite.