- Tip 1: Geef je facebookbedrijfspagina de naam die je ook elders (andere apps/websites, officiële communicaties) gebruikt. Vermeld die naam ook regelmatig in jouw posts.

 

- Tip 2: Personaliseer je URL. Kies voor een goed leesbare URL en wees niet tevreden met de URL die Facebook je standaard aanbiedt.

 

- Tip 3: Post regelmatig relevante en correcte content. Google hecht heel veel waarde aan content dat getuigt van expertise, autoriteit en betrouwbaarheid.

 

- Tip 4: Autoriteit creëer je ook door regelmatig te verwijzen naar andere websites. Gebruik dus regelmatig links op jouw facebookpagina, maar ook vice versa is dit belangrijk: laat je website linken naar je facebookpagina.

 

- Tip 5: Ook het aantal vind ik leuks, het engagement en het aantal keer dat je content wordt gedeeld bepaald mee of Google je als autoritair gaat beschouwen.

 

- Tip 6: Investeer ook tijd in je infopagina. Vanuit SEO-oogpunt is je infopagina het interessants. Gebruik hier dus zeker de juiste zoektermen en tags. Ook in je statusupdates is het belangrijk de juiste zoektermen en tags te gebruiken.

 

Hopelijk heb je iets aan de tips en scoor je hoger in de Google zoekresultaten. 

 

 

 

Bronnen:

- https://www.bloovi.be/branded/events/2019/8-seo-trends-waar-je-in-2020-…

- https://www.im-social.nl/7-onmisbare-facebook-seo-tips/

- https://www.frankwatching.com/archive/2012/04/20/5-seo-tips-voor-facebo…

- https://www.anneraaymakers.nl/vijf-tips-om-de-vindbaarheid-van-je-faceb…