1) Pijnpunten

 

Stel je even de vraag waar je doelgroep pijn of irritatie ervaart binnen jouw domein.

Lever je bijvoorbeeld ergonomische bureaustoelen? Dan zijn de pijnpunten van je doelgroep: pijnlijke nek, zieke werknemers door rugklachten, ...

 

2) Bezwaren

 

Eens je de pijnpunten in kaart hebt gebracht, stel je jezelf de vraag welke bezwaren je doelgroep heeft om geen gebruik te maken van je product.

 

In het geval van het vorige voorbeeld kunnen er volgende bezwaren op tafel gelegd worden: kostelijk, ongeloof dat het wel zal helpen, ...

 

3) Voordelen

 

Dan is het aan jou om de voordelen aan te tonen. Maak duidelijk wat het voordeel is voor jouw doelgroep. Het voordeel voor de zaakvoerder in het voorbeeld is dat zijn werknemers zich beter zullen voelen, minder rugklachten hebben, enzovoort.

 

Conclusie

 

Om de pijnpunten en bezwaren te weerleggen, dien je natuurlijk met heel sterke argumenten te komen. En de beste manier om aan te tonen dat iets werkt, is door voorbeelden en succesverhalen uit te spelen.

 

Of misschien kan je een proefperiode inlassen. Zo'n proefperiode zorgt niet enkel voor een lageren drempel, maar toont ook aan dat je zeker bent van je stuk.

 

Jouw advertentietekst kan er dan als volgt uitzien:

 

Rugklachten op de werkvloer? Dankzij ergonomische bureaustoelen van .... behoren een pijnlijke rug en stijve nek tot het verleden. Nu met gratis proefperiode van 30 werkdagen!

 

 

Veel succes!