Sprokkel jij al online reviews in Google? Zo start je ermee!

De Digitale Versnelling L’Accélération Digitale - 28 juni 2019

Sprokkel jij al online reviews in Google? Zo start je ermee!

(Potentiële) klanten die je zaak googelen wil je natuurlijk meteen overtuigen om voor jou te kiezen. Reviews van klanten en contacten verzamelen in Google helpt je daarbij. Wij zetten je op weg naar jouw welverdiende 5 sterren.

We googelen enkele loodgieters in Antwerpen. Loodgieter Kris heeft 5 sterren in Google. Loodgieter Johannes verzamelde nog geen enkele ster. Wie bel jij voor de reparatie van je verwarming?

Je voelt het. Online reviews worden steeds belangrijker. Dat blijkt ook uit deze studies. Nog meer goed nieuws: het is supersimpel om ze te verzamelen.

Wat zijn reviews in Google?

Vaak verschijnen oranje sterren bij zoekresultaten in Google of op Google Maps. Maximaal 5. Dit is het oordeel van klanten en relaties over een bepaald product of bedrijf. Klik erop om te lezen waarom deze klanten een bepaald aantal sterren toekennen. Wat ze goed en slecht vinden aan een website, bedrijf of product.

Ook jouw zaak kan online reviews krijgen.

Waarom is het belangrijk?

Klik jij sneller op een link waarbij je 4 of 5 sterren ziet schitteren? Dan laat ook jij je beïnvloeden door de mening van anderen over de dienst of het bedrijf dat je zoekt. Als je meerdere en goede online reviews verzamelt, krijgt ook jouw website meer bezoekers.

Bovendien scoren websites met goede reviews hoger in Google dan websites zonder reviews.

Hoe verzamel je Google-reviews?

Je maakt het je klanten, leveranciers en/of partners best zo eenvoudig mogelijk om een beoordeling te geven en feedback achter te laten. Je vraagt hen immers om een inspanning.

Maak dus een directe link waarmee ze in één klik meteen een reactie kunnen achterlaten. Gebruik deze link op je website, webshop of in e-mails. Je kan hem bijvoorbeeld standaard toevoegen in e-mails, hem op je website achter een call-to-action-knop plaatsen of toevoegen achter een afbeelding die oproept om te reviewen, …

Welke link gebruik je best?

Mocht je dat nog niet gedaan hebben, claim dan eerst je zaak op Google Mijn Bedrijf.

Vervolgens kan je met linkgenerator Supple zeer snel links genereren voor Google-reviews. Vul simpelweg je bedrijfsnaam in en selecteer de juiste locatie. Vervolgens krijg je verschillende links: voor in e-mails, korte links voor bijvoorbeeld sociale media, lange links voor websites en zelfs QR-codes.

Test het even uit. Geef via deze link je mening over De Digitale Versnelling.

De Digitale Versnelling L’Accélération Digitale