In al die jaren hebben we geweldig niet-technische ondernemers zien passeren die eigenhandig hun website hebben gebouwd. Zelfs webshops gebouwd met 1M omzet: standaard gratis thema, enkele gratis WordPress plugins, and let's go!

 

Het verrast me keer op keer.
Zonder 1 regel programmatie-code een webshop bouwen én succesvol zijn.

 

Voor degene die WordPress niet kennen. Het is s'werelds meest gebruikte beheersysteem met een gigantisch marktaandeel van 34%. Ter illustratie van deze grootte: Drupal volgt op 3% marktaandeel. 
 

Dus WordPress is super populair en dus veel gebruikt.

Maar in vele gevallen merkten we wel dat het technische onderhoud van de website er zijdelings werd bijgenomen.

 

Wat bedoelen we met technisch onderhoud bij een WordPress website:

- updates van WordPress, plugins en thema's
- snelheidsoptimalisatie (caching, afbeeldingen, server instellingen, etc)

 

Wat kan er trouwens gebeuren als jouw WordPress website geen onderhoud krijgt:

- gehackte websites

- trage websites

- je website valt totaal uit; dus geen verkoop mogelijk in je webshop.

- zakken in Google (omdat je een trage website krijgt)

- meer betalen per klik (omdat je Google Ads Q-score zakt vanwege trage website)

 

Maar wat zijn de redenen waarom ondernemers best niet zelf instaan voor het onderhoud? 

 

  1. Zij zitten niet in de WordPress Community
  2. Zij hebben slechts enkele websites
  3. Zij hebben beperkte tijd
  4. Zij zijn meestal geen WordPress specialisten

 

Ondernemers zitten niet in de WordPress Community

De wereld van WordPress draait zo snel. Elke dag nieuwe updates en nieuwtjes. Het is simpelweg heel belangrijk om actief te zijn binnen de WordPress community. Hierdoor weet je wie superkennis heeft van bepaalde WordPress aspecten. Of aan wie je snel enkele vragen kan stellen.

De WordPress community is een soort van “geef & krijg” relatie. Je kan niet altijd ‘krijgen’ als je nooit iets teruggeeft. Met Woofers zijn we héél actief in de WordPress community en hebben we een groot netwerk opgebouwd.

Wij vinden dus in 99% van de gevallen een geschikte oplossing voor elk WordPress probleem. Zo’n luxe heeft een ondernemer niet.

 

Ondernemers hebben slechts enkele websites (of zelfs maar 1)

Bij Woofers onderhouden we tegen de honderd websites. Hierdoor weten we welke problemen we eventueel kunnen verwachten bij updates of nieuwe plugin features.

En uiteraard: we kennen ook de oplossing.

Het onderhouden van veel websites is een enorm pluspunt en kennisdatabase.
Het zorgt voor een zekerheid in het degelijk opzetten en uitwerken van onderhoudsprocedures en rapportering met kennis van zaken.

 

Ondernemers hebben beperkte tijd

Ondernemers hebben sowieso andere prioriteiten: hun klanten. Ik heb zelden een ondernemer tegen gekomen die bijvoorbeeld 25% van zijn tijd spendeert aan een website. 
Zelfs niet bij een webshop, want ook daar moet een ondernemer bezig zijn met verkopen, stock, verzenden, leveranciers, marktonderzoek, etc. 
De tijd die een ondernemer steekt in het technische onderhoud van een WordPress website kan beter gestoken worden in z’n producten.

 

 

 

Baat je website uit, besteed onderhoud uit

 

Een webshop eigenaar moet bezig zijn met producten, teksten, foto's.
Niet met onderhoud of optimalisatie.

We kunnen er niet genoeg op hameren: neem het risico niet met het gevolg dat je webshop enkele uren (of zelfs dagen) uit ligt.

 

We begrijpen héél goed dat een ondernemers hun websites/webshops zelf opstarten. Maar vanaf een bepaald moment zal je keuze moeten maken om technische zekerheid te hebben.

 

Kies daarom voor een WordPress onderhoud expert.
Iemand met wie je ook regelmatig kan sparren over nieuwe mogelijkheden, nieuwe plugins en WooCommerce extensies.

 

Bij Woofers bieden we dit aan in pakketvorm. Voor een vast maandelijks bedrag onderhouden wij jouw website/webshop. Je kan uiteraard ook altijd terecht voor vragen, en zelfs een bepaald aantal uren aanpassingen zijn inbegrepen.