Met deze 5 tips creëer je de beste Over Ons-pagina voor je website

Hans Hermans - 16 oktober 2019

Drie ondernemers tonen zich op de foto op hun Over Ons-websitepagina

Een goede Over Ons-websitepagina is een van de beste manieren om online vertrouwen op te bouwen. Helaas is ze aartsmoeilijk om te schrijven… behalve met deze tips.

Waarom over jezelf schrijven op je eigen website? Wat vertel je best op een Over Ons-websitepagina? En hoe maak je het jezelf gemakkelijk?

 

In dit artikel vind je 5 krachtige tips om de beste Over Ons-pagina voor je website te creëren.

Wat is een Over Ons-pagina?

Een Over Ons-pagina is een van de meest bezochte pagina’s op een website. Je site kan dus niet zonder. Deze About Page vertelt wie de organisatie of persoon is achter de website of het platform.

Op deze pagina vertel je over je expertise, over de historiek van je zaak, ervaringen, eventuele erkenningen en awards, vestigingsplaats, bedrijfsgrootte, waarden en troeven.

Waarom is het belangrijk voor je zaak?

Een Over Ons-pagina is dé manier om vertrouwen te winnen van de bezoekers van jouw website. Dit is uiterst belangrijk in tijden van valse webshops en online bedrog.

Ook Google zoekt naar dit vertrouwen bij het indexeren. De zoekmachine houdt rekening met Expertise, Autoriteit en Trust (vertrouwen), ofwel E.A.T. Websites die goed scoren op E.A.T. komen hoger in de ranking. 

Hoe creëer je de beste Over Ons?

Tip 1. Schrijf voor de bezoeker. Wat heeft hij of zij aan je uitleg? Op welke manier kan jouw activiteit een antwoord zijn op zijn of haar behoeften? Schrijf niet te zakelijk. Humor en relativering kunnen zeker. 

Tip 2. Kies tussen de ik/wij-vorm of de derde persoon. Deze laatste vorm voelt misschien onpersoonlijker aan, maar heeft het voordeel dat je naam herhaald wordt. Zo blijft die hangen in het hoofd van je lezer. Bijvoorbeeld: “Sinds 1998 wordt Mieke gevraagd om…”. Ook je pagina mag gerust ‘Over Mieke’ heten.

Vertel je verhaal in tekst en video. Ja, een filmpje doet wonderen. Kijk je bezoekers recht aan en win sympathie door je spontaniteit. 

Tip 3. Vertel je verhaal in tekst en video. Ja, een filmpje doet wonderen. Kijk je bezoekers recht aan en win sympathie door je spontaniteit. Of toon hoe het eraan toe gaat achter de schermen.

Tip 4. Vertel bezoekers wat hun volgende stap moet zijn nu ze in jou en je zaak geloven. Bijvoorbeeld: schrijf je in voor de nieuwsbrief, neem contact op, klik door naar de webshop, leer het team kennen,… Zorg voor een knop om te klikken. 

Wat als je niet graag over jezelf praat?

Over jezelf schrijven, is inderdaad aartsmoeilijk. Dat is ook de reden waarom veel Over Ons-pagina’s niet wervend zijn.

De oplossing? 

Tip 5. Maak een interview met jezelf. Verzin leuke vragen die bezoekers meer leren over jezelf, je zaak en je passies. Neem het interviewformat ook als structuur voor de tekst die je schrijft. Schrijf de vraag en beantwoord deze in de ik-vorm. 

Maak een interview met jezelf. Verzin leuke vragen die bezoekers meer leren over jezelf, je zaak en je passies.

Interessante vragen zijn: Wat doe je? Waarin ben je anders dan de anderen? Op welke realisatie ben je trots? Voor welke klanten werk je? Hoe breng je het liefst je zondag door? …

Waar plaats je de pagina?

Maak deze pagina zichtbaar in het menu en footer van je website én op Google. Werk grondig aan de metadescription die mensen triggert om door te klikken naar je Over

Ons-pagina.

 

Hans Hermans