Een dropshipping winkel is een soort online etalage met producten. Eens iemand iets koopt, belandt de bestelling rechtstreeks bij de fabrikant. Deze levert als logistieke partner het product, terwijl de online winkel factureert.

Deze webshop-constructie levert je 7 voordelen op:

1. Geen stock

Als eigenaar van een dropshipping winkel leg je geen stock aan. Alle producten liggen bij de fabrikant opgeslagen.

2. Geen leveringen

De fabrikant regelt het leveren van het gekochte product aan je klant. Jij hoeft hierin niet tussen te komen. Spreek op voorhand wel af wie de retours voor zijn rekening neemt.

3. Besparingen

Omdat je enkel een aanlokkelijke etalage moet opzetten en de marketing hoeft te verzorgen, spaar je personeels- en administratiekosten uit.

4. Groot aanbod

Je vergroot gemakkelijk jouw gamma. De WordPress-plugin van AliExpress is bijvoorbeeld interessant voor wie producten van deze webshop wil doorverkopen. De linken naar de Chinese winkel verlopen volledig automatisch.

5. Duidelijkheid

Onderhandel op voorhand nauwkeurig over leverings- en servicekosten, over (helaas vaak kleine) marges op producten en volumekortingen. Zo weet je perfect welke omzet en winst je kan boeken.

6. Klein risico

Al deze voordelen verkleinen het risico voor je webwinkel fors. Een dropshipping winkel is dus ideaal voor starters.

7. Sexy activiteit

Jij focust je volop op het meest sexy gedeelte van online verkopen: de productselectie, de styling van je shop, marketing, sociale media en het contact met je klanten. Zo geef jij je webwinkel een uniek karakter, sterk verhaal en uiterst persoonlijke service.

Lijkt het jou wel iets, een dropshipping winkel? Bekijk dan zowel met de fabrikant als logistieke partner of deze oplossing ook interessant is voor jouw webwinkel.