Online moet het immers sneller gaan. Som daarom de voordelen van je producten op in puntjes.

Waarom lezen je klanten dit liever?

  • overzichtelijk,
  • voordelen zijn meteen duidelijk,
  • snel gelezen,
  • gemakkelijker om producten te vergelijken,
  • klantvriendelijk.

Doe de oefening voor de producten in je webshop.

Let wel op! Herschrijf de voordelen in de taal van de klant. Zo zoekt die, bijvoorbeeld, een ultrazachte knuffel, in plaats van een knuffel met een bepaald type stof en vulling. Of een barbecue die makkelijk schoon te maken is, in plaats van eentje met een welbepaalde poedercoating.

AG Consult deed de test. Het herwerkte de homepage van Suzuki. De omschrijving van automodellen werden omgezet in een opsomming van voordelen per specifiek model. Het resultaat was verbluffend! Er werden 78% meer klikken op de automodellen met voordelen geteld.

En de uitgebreide productkenmerken? Die mag je onderaan gerust toevoegen achter een link ‘Bekijk alle specificaties’.