Hoe staat het met jouw socialmediastrategie?

Joeri Billast - 19 juli 2020

Joeri Billast - Social Media Strategist - efficado

Maak kennis met Joeri Billast: socialmediastrateeg die ondernemers op weg zet met social media zoals Instagram en LinkedIn. Daarbij gaat hij een stap verder dan louter aanwezig zijn op de kanalen, hij stippelt een heuse strategie uit. Het doel? Hun business doen groeien dankzij authentieke content die zowel likes als reacties, maar ook winst oplevert.

Lees het volledig artikel hier: https://joeribillast.be/hoe-staat-het-met-jouw-socialmediastrategie

 

Extract:

Momenteel schrijft Joeri aan een boek met de voorlopige titel ‘Klanten via social media’. “Dat boek zou dit jaar zeker nog in de rekken moeten liggen. Ik geef de lezer concrete tips die ze onmiddellijk kunnen toepassen om hun socialmediastrategie te optimaliseren. De rode draad doorheen mijn verhaal zijn de vijf C’s.

De eerste C staat voor Customers. Het is belangrijk om je doelgroep zo specifiek mogelijk te bepalen. Social media zoals Facebook geven je de mogelijkheid om te focussen op bepaalde doelgroepen en andere, niet-relevante doelgroepen uit te sluiten. Voor een efficiënt gebruik van social media is het dus noodzakelijk om je doelgroep te kiezen.

C nummer twee: Competition. Weet wie je concurrenten zijn, hoe zij zich profileren op social media. Alleen zo kan je op zoek gaan naar manieren om ‘anders’ te zijn, eruit te springen. Socialmediaberichten van merken strijden met elkaar om aandacht op de tijdlijnen van consumenten.

Dit zet druk om met de juiste Content, de derde C, te komen. Ik geef klanten altijd de tip met een contentkalender te werken. Dat is een document waarin je precies bijhoudt welke content je op welke dag en welk tijdstip gaat delen. Zo deel je altijd hoogwaardige content met je doelgroep en grijp je niet mis, als je even weinig tijd hebt, of geen inspiratie.

Community is nog zo’n C. Community is the new marketing. Groepen worden steeds belangrijker. In oktober indexeerde Google meer dan 52 miljoen Facebook-groepen. Drie maanden later is dat aantal gestegen tot meer dan 620 miljoen! Facebook-baas Mark Zuckerberg zei vorig jaar nog dat ze werken aan een grote evolutie om de groepen even centraal te plaatsen als onze vrienden. Bekijk je bedrijfspagina op Facebook als je voortuin, je Facebook-groep als je achtertuin. Die laatste is niet voor iedereen, maar voor een groep mensen met een bepaalde interesse, waar ze van gedachten kunnen wisselen en informatie kunnen delen. Ondertussen blijf jij als beheerder en oprichter van zo’n groep een speler in die discussie. Facebook is ook druk bezig is om beheerders, moderators en groepsleden nieuwe tools te geven om deelname aan een groep en het in stand houden van de kwaliteit van de groep makkelijker te maken. Ik verwacht dat er de komende jaren nog veel meer functionaliteiten zullen bijkomen.

De laatste C staat voor Conversion of hoeveel van mijn volgers gaan ook effectief over tot actie. Het wordt alsmaar belangrijker om die cijfers te kennen en ernaar te handelen. Het proces van conversieoptimalisatie kan heel wat opbrengen voor je bedrijf, maar moet wel goed worden aangepakt.”

 

➡️ Lees het volledig artikel hier: https://joeribillast.be/hoe-staat-het-met-jouw-socialmediastrategie

 

Joeri Billast

Joeri inschakelen voor je zaak?