Hoe LinkedIn-advertenties maken die leads en verkopen genereren?

Céline – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale - 13 mei 2019

Hoe LinkedIn-advertenties maken die leads en verkopen genereren?

Adverteren op LinkedIn is niet eenvoudig. Daar kunnen we helaas niets aan veranderen. Wel kunnen we jou enkele tips geven om gemakkelijker én met resultaat te adverteren op het belangrijkste zakelijke sociale netwerk.

Waarover gaat het?

Online adverteren op populaire platformen werkt. Zo heb je misschien al campagnes lopen via Google, Facebook, Instagram en populaire websites. Maar denk je ook aan LinkedIn?

Het klopt dat adverteren niet eenvoudig is op het zakelijke online netwerk. Maar dit los je op door beroep te doen op een gespecialiseerd bureau of online gidsen, zoals dit artikel.

Waarom is adverteren op LinkedIn belangrijk?

LinkedIn is het populairste zakelijke sociale medium ter wereld. Ook in België. Vooral B2B-ondernemingen hebben er veel te winnen.

Via advertenties stuur je potentiële klanten rechtstreeks naar je website. Voor visitor-to-lead-conversies presteert LinkedIn 277% beter dan Facebook en Twitter. 80% van de B2B-leads op sociale media komt via LinkedIn volgens SproutSocial.

Hoe je advertenties verbeteren?

  1. Installeer LinkedIn Conversion Tracking. Deze analysetool vertelt je hoeveel views en leads jouw advertenties opleveren, wie doorklikt en hoe je advertenties optimaliseert.
  2. Kies het doel van jouw campagne. Dit kan verschillen van de doelen die de LinkedIn Campagne Monitor je voorstelt.
  3. Mik op wie jouw website al bezocht. Dit kan via de optie ‘Create an audience’ in het tabblad ‘Website audiences’. De kans is groter dat deze mensen nadat ze jouw advertentie gezien hebben contact opnemen of tot een aankoop overgaan.
  4. Test je advertenties via A/B-testing. Zo verspreid je de beste versie van je advertenties, vergelijkbaar met A/B-testing bij websites.
  5. Verbeter lopende advertenties dagelijks op basis van de resultaten die Campagne Manager verzamelt. Probeer zeker de optie ‘Optimize for performance’, wat betekent dat de resultaten automatisch verbeterd worden. Controleer wel de acties die deze optie onderneemt.

Meer inzicht om effectief te adverteren op LinkedIn vind je in The Complete Guide to LinkedIn Ads van Hootsuite.

Céline – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale

Hoe analyseer je de resultaten van je Facebookadvertenties?

Tine - De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale

Adverteren op Facebook: hoe doe je dat?

Tine - De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale