In deze post wil ik inzoomen op lookalike audiences, een feature die in mijn ervaring keigoede targeting oplevert zonder veel moeite. Bekijk de video om te leren hoe het werkt:

 

Samenvatting

Met Lookalike Audiences kan je een publiek samenstellen op basis van een eerder gemaakt publiek. Je kan bijvoorbeeld:

  • Mensen vinden die lijken op de mensen die je pagina liken,
  • Mensen bereiken die zich gedragen zoals je beste klanten,
  • Adverteren naar mensen die je video voor meer dan 50 procent hebben bekeken en mensen die daarop lijken.

Het is heel eenvoudig: upload een lijst met e-mailadressen van je klanten, kies hoe groot je dat publiek wil, en Facebook gaat te werk. Onthoud wel dat je pas vanaf ongeveer duizend mensen op die e-maillijst een goed resultaat zal krijgen.

Heb je de LTV (LifeTime Value) van die klanten? Dat kan je ook meegeven zodat een nóg relevanter publiek kan worden uitgezocht voor jou.

Zin om dat meteen te proberen? De officiële help-pagina geeft je een uitleg stap voor stap.