Hoe het succes van je Facebook-pagina meten?

Céline – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale - 3 mei 2019

Hoe het succes van je Facebook pagina meten?

Het is leuk om veel likes te krijgen op Facebook-berichten. Maar wist je al dat je veel meer te weten kan komen over de activiteiten op jouw bedrijfspagina? Dit artikel vertelt hoe je het succes van je zaak meet op Facebook.

We focussen ons op het eenvoudig meten in Facebook zelf.

Wat wil je weten?

Hoe populair is de pagina?

Als eigenaar van een pagina en beheerder van je advertenties krijg je een ruim zicht via het dashboard. Open hiervoor je bedrijfspagina. Klik bovenaan op de tab Statistieken.

Je ziet het volgende:

  • Aantal acties op je pagina,
  • Paginaweergaven,
  • Vind-ik-leuks,
  • Bereik,
  • Betrokkenheid bij een bericht,

Welke advertenties werken het best?

Lopen jouw advertenties goed? Wordt erop geklikt? Welke aanbiedingen hebben succes? Via het Advertentiebeheer volg je alles gedetailleerd op wanneer het jou past.

Ontdek meer informatie over de meetoplossing voor Facebook-advertenties. Klik meteen door naar Advertentiebeheer om de resultaten van je advertenties te zien.

Hoeveel beter doet je merk het?

Kliks en vind-ik-leuks vertellen niet alles over de invloed van advertenties op jouw merk. Het kan zijn dat mensen je advertentie zien en zich de advertentie herinneren zonder erop te klikken of deze leuk te vinden.

Met merkverbetering of Facebook brand polling meet je advertenties effectiever. Deze vergelijkt de reacties van mensen die je advertenties hebben gezien met de reacties van mensen die je advertenties niet hebben gezien.

Hoe goed bereik je jouw doelgroep?

Heel interessant zijn de gegevens over de mensen die jouw pagina leuk vinden. Zo toont een van de statistieken wanneer je fans online zijn. En wat het succes is van verschillende berichttypen op basis van betrokkenheid en bereik.

Leer meer over Facebook audience insights via de e-learningcursus Facebook Blueprint.

Aan de hand van dit artikel analyseer je jouw inspanningen op Facebook, weet je beter wat jouw volgers van je verwachten en verbeter je jouw advertenties. Deze Facebook Business-pagina helpt je verder.

Céline – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale