Enkele jaren geleden reeds (2015 of 2016) had ik een gesprek met de sales verantwoordelijke van een grote Vlaamse krantengroep. Dat ging ongeveer als volgt:

– “Jullie hebben over de voorbije 10 jaar de prijzen van de advertentieruimte met circa 26% verhoogd. Terwijl jullie tegelijk bijna 30% van jullie lezers verloren zijn. Met andere woorden, de adverteerder betaalt per mogelijk bereikte lezer nu ongeveer 80% meer dan 10 jaar geleden (126% van de prijs gedeeld door 70% van de lezers).”

– “Die redenering klopt niet, want die lezers die afgehaakt hebben van de papieren versie lezen onze kranten online. Als we de 2 samentellen, papier + digitaal, hebben we zelfs iets meer lezers dan 10 jaar geleden”

– “Dat kan best zijn, behalve dat ik voor die prijs niet verschijn in uw digitale versie. Daar moet de adverteerder extra voor betalen. Die 126% versus 10 jaar geleden is wel degelijk voor 70% van de lezers van vroeger. Dat andere deel kost ook weer extra.

– “Tja, als u het zo beziet…

Kort en bondig: je betaalt voor iets wat je niet meer krijgt, met name dezelfde hoeveelheid aandacht als vroeger!

Bedrijven moeten daarom dringend hun manier van denken aanpassen aan de ‘nieuwe wereld‘ van marketing.

facebook en instagram reclame

Cadeau: een concrete tactiek voor Facebook en Instagram reclame die u meteen kan inzetten
 

Dit is een eenvoudige en winnende 2-staps strategie die je er voor de rest van je leven van zal overtuigen dat marketing op Facebook en Instagram werkt.

  • Maak een relevante, video en zorg er betalend voor dat veel mensen die bekijken.
  • Neem vervolgens kijkers die deze video uitgekeken en retarget ze met een duidelijke en aantrekkelijke call-to-action.

Je zal er van versteld staan hoe goed dit werkt.
Zin in meer hands-on advies en begeleiding? Contacteer me en we ontmoeten elkaar voor een boeiend gesprek hierover.