Waarom zou je online adverteren? Omdat je minstens 4 keer wint ten opzichte van traditionele reclame.

Winst 1. Je bent aanwezig waar je klanten zijn

Met online adverteren volg je de gouden regel in marketing: wees daar waar jouw klanten zijn. Daarbij hoef je niet overal te zijn op internet. Je kan heel gericht adverteren, zoals via Facebook-advertenties.

Daarin selecteer je, bijvoorbeeld, op getrouwde vrouwen uit regio Leuven, tussen 30 en 45 jaar, met een sportieve hobby die regelmatig een gezond product kopen. Veel kans dat ze ook openstaan voor jouw gezonde aanbod.

Winst 2. Duidelijk meetbare resultaten

Bij klassieke reclameblaadjes betaal je vaak voor een bereik van enkele duizenden lezers. Maar wie ziet jouw advertentie echt? Wie doet effectief iets na het lezen ervan? Met andere woorden: het resultaat is niet eenvoudig te meten.

Daarentegen is het effect van een online advertentie heel precies te meten, bijvoorbeeld via Google Ads (vroeger AdWords). Je krijgt te zien wie er klikt, wie uiteindelijk iets koopt, welke doelgroepen goed en slecht bereikt worden, …

Winst 3. Geen bezoekers, geen kosten

Je aanmelden voor online advertentiediensten zoals Google Ads en het maken en plaatsen van een advertentie is gratis. Je betaalt alleen als iemand op je advertentie klikt om jouw website te bezoeken of je te bellen, dus wanneer de advertenties iets opleveren. De kost per bereikte potentiële klant is hierdoor veel kleiner.

Winst 4. Je behoudt de controle

Je bepaalt zelf wanneer, wat en hoe jouw reclame verschijnt. Eenvoudige campagnes zet je zelf op aan de hand van het stappenplan van Google of Facebook.

Je beperkt verder je risico door een maximumkost per dag vast te klikken, bijvoorbeeld 10 of 20 euro per dag. Wens je de advertentie te stoppen? Tekst of beeld te veranderen? Alles mag, zonder bijkomende kosten.

 

Nog geen Facebook-pagina? Lees dan hoe je in 7 eenvoudige stappen een bedrijfspagina maakt op Facebook.