Scoor hoger in Google met deze gratis checklist

Fabio Vinago - 6 november 2019

website-optimalisatie-blog_0.jpg

Wil je hoger scoren in de organische zoekresultaten van Google, dan zal je je webteksten moeten optimaliseren. Het genereren van een hoge positie is niet meer vanzelfsprekend. Je zal een duidelijke en strategische basis moeten leggen als je je concurreren van de kaart wilt 'blazen'. Met deze gratis checklist domineer je in no-time in hogere ranking.

First thing first

 

Wellicht zal je weten dat Google houdt van relevante en hapklare webteksten. In de wereld van SEO-tekstschrijvers is duplicate content not done. Het zou té gemakkelijk zijn om een hoge positie te bekomen door een snelle 'kopie-paste' te hanteren. Duplicate content is 'stelen' van de concurrent. Geloof het of niet, op lange termijn zal Google je straffen en je verwijderen uit de organische zoekresultaten, dus don't be a copycat Queen!

 

Optimaliseer je website met onze gratis stappenplan

 

  1. De title tag: in de backend van je website is dit de belangrijkste plaats om je zoekwoord in te verwerken.
     
  2. De meta description: geef een korte- en krachtige uitleg over je product of dienst. 
     
  3. De structuur van je URL: zorg dat de structuur van je URL in één oogopslag duidelijk maakt waarover je webpagina handelt. 
     
  4. De H1 kop: wellicht de belangrijkste plaats om je zoekwoord in te vermelden. 
     
  5. De eerste alinea van je tekst: plaats het zoekwoord waar je op gevonden wilt worden in de eerste alinea van je webtekst. 
     
  6. Highlights: zet nu-en-dan een woord in bold. Hiermee leg je een accent op iets wat in de ogen van Google waardevol kan zijn. 
     
  7. Zoekwoorddichtheid: zorg dat het zoekwoord regelmatig terugkomt in je tekst. Prop je tekst hier niet mee vol, want ook hiervoor zal Google je straffen. Gebruik synoniemen. 
     
  8. Long- en shorttail zoekwoorden: het is aangewezen om af te wisselen met lange en brede zoektermen. Korte zoektermen beslaan 1 zoekwoord, brede zoektermen bestaan uit 3- of meer zoekwoorden. 
     
  9. Afbeeldingen: webgebruikers maken tegenwoordig gebruik van Google-afbeeldingen. Voorzie elk beeld van een correcte en duidelijke naam. 
     
  10. Interne links: zorg dat je website een spinnenwebachtige lintstructuur creëert. Link naar interne- en relevante pagina's binnen je eigen website. 

 

________________________________________________________________________

 

Wil je het volledig en uitgebreid artikel lezen? Surf naar de website van Studio Alterego en laat je onderdompelen in de wereld van SEO

 

Studio Alterego is in allround communicatiebureau met een passie voor grafisch ontwerp, SEO en webdesign. 

 

 

Fabio Vinago

Fabio inschakelen voor je zaak?

Wat is affiliate marketing en hoe begin je eraan?

Tine - De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale

Waarom lead generation zo belangrijk is voor je zaak

Tine - De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale

Adverteren op YouTube voor beginners

Tine - De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale