Geavanceerde Facebook strategieën die werken✅

Maxim Suarez - 19 december 2019

Social media marketing

Met 2,4 miljard actieve gebruikers is Facebook een van de meest effectieve marketingtools die beschikbaar zijn ... als je weet hoe je het goed moet gebruiken. De 2 miljoen adverteerders van Facebook zijn een duidelijk teken dat bedrijven het gebruiken om nieuwe klanten te bereiken, maar het is waarschijnlijk dat de meeste van die adverteerders niet ten volle profiteren van Facebook advertenties.

1. Target op mensen die je al kennen

 

Een van de gemakkelijkste manieren om een ​​positieve ROI te garanderen, is door je te richten op mensen die je al kent. Mensen kopen van mensen die ze vertrouwen. Mensen die weten dat je je waarschijnlijk zult vertrouwen, dus richt je op hen! een.

 

a. E-maillijst ✅ - Je hebt geen e-maillijst samengesteld om ze enkel driemaandelijkse nieuwsbrieven te sturen. Het is tijd om die zuurverdiende lijst goed te gebruiken. Facebook stelt je in staat om je e-maillijst te integreren en je advertenties te plaatsen voor mensen die al interactie hebben gehad met je merk.

Hoe het gedaan wordt: Selecteer in Advertentiebeheer Extra> Doelgroepen> Doelgroep maken> Aangepast publiek> Klantenlijst Facebook vindt ongeveer de helft van je lijst nadat je deze hebt geüpload en vindt gebruikersprofielen om je marketing te targetten.

 

Create Facebook Custom Audience

b. Retargeting ✅ - Retargeting is een stiekeme (op een goede manier) strategie die je advertentie plaatst voor mensen die je website al hebben bezocht. Door de Facebook-pixel (een eenvoudig stukje codering) op je website te installeren, kan Facebook elk bezoek aan je site bijhouden. Facebook plaatst je advertentie vervolgens voor voormalige bezoekers om ze voortdurend aan je merk bloot te stellen.

 

Marketing voor iemand die al op je website is geweest, heeft een veel hogere kans op conversie. 

Hoe het gedaan wordt: Selecteer in Advertentiebeheer Extra> Doelgroepen> Doelgroep maken> Aangepast publiek> Websiteverkeer Daar kun je selecteren op wie je je wilt richten. Je kunt je doelgroep aanpassen op mensen die je site hebben bezocht, een bepaalde pagina of mensen die je site al een tijdje niet meer hebben bezocht. Om nog verder te specificeren, moet je bepalen hoe recent iemand je site moet hebben bezocht om je advertentie te zien (1-180 dagen). Deze aangepaste doelgroep kan vervolgens worden gebruikt voor alle advertenties die je maakt.

Facebook Create Audience

c. Fan ✅ - Waarom zou je je niet richten op mensen die je Facebook-pagina openlijk leuk vinden? Ze waarderen wat je te bieden hebt en en zijn dus reeds fan. Het is een geweldige strategie om Facebook te gebruiken om advertenties voor je fans te plaatsen.

Hoe het gedaan wordt: Wanneer je een advertentie maakt, selecteer je onder verbindingen Een verbindingstype toevoegen> Facebook-pagina's> Mensen die uw pagina leuk vinden. Je hebt ook de optie om te verkopen aan vrienden van mensen die je pagina leuk vinden of om mensen die je pagina leuk vinden uit te sluiten. Vervolgens vind je de gewenste pagina (de jouwe) en ga je je targeting verder verfijnen door gebruik te maken van de verschillende beschikbare opties.

 

Facebook Ad Targeting DetailsHopelijk was dit interessant. Als je meer wil weten, wil ik zeker met je praten. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Maxim Suarez

Maxim inschakelen voor je zaak?

Wat is affiliate marketing en hoe begin je eraan?

Tine - De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale

Waarom lead generation zo belangrijk is voor je zaak

Tine - De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale

Adverteren op YouTube voor beginners

Tine - De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale