Doelgroep opbouwen met Facebook

Via de Facebookpixel worden er gegevens verzameld over jouw websitebezoekers. Er zijn drie soorten doelgroepen die je na het plaatsen van de pixel kan aanmaken om te gebruiken voor het gericht promoten van je advertenties op Facebook.

 

1. Aangepaste doelgroep
Hierbij kan je een doelgroep aanmaken op basis van het websiteverkeer. Er wordt een lijst van mensen gemaakt die jouw website hebben bezocht. Deze mensen kunnen via een Facebookadvertentie opnieuw benaderd worden, ook wel remarketing genoemd. Er kan ook een klantenbestand, een lijst op basis van app-activiteit en een lijst op basis van betrokkenheid op Facebook worden toegevoegd om zo'n aangepaste doelgroep aan te maken.

2. Vergelijkbare doelgroep
Bij de vergelijkbare doelgroep maak je een doelgroep aan met potentiële nieuwe klanten. Op basis van interesses van de huidige websitebezoekers die worden gemeten via de Facebookpixel kan er een doelgroep worden aangemaakt met nieuwe potentiële klanten die lijken op de doelgroep die al in contact kwam met je website, en dus interesse toonde in je bedrijf of product.

3. Opgeslagen doelgroep
Bij de opgeslagen doelgroep maak je een doelgroep aan voor jouw advertentie. Dit kan op basis van de vergelijkbare en aangepaste doelgroep. Hierbij kan weer verder worden gefilterd op locatie, leeftijd, demografische gegevens, gedrag en interesses.

 

De voordelen van de Facebookpixel samengevat:

  • Websitebezoekers kunnen opnieuw benaderd worden via Facebook

  • Je kan nieuwe klanten vinden via de vergelijkbare doelgroep

  • Conversie uit Facebook kan worden bijgehouden

Ben je benieuwd hoe Qwinn jouw onderneming kan helpen groeien door de inzet van de juiste marketing? Hoe we jouw doelgroep bereiken, je omzet verhogen en je naamsbekendheid vergroten? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op. Dan vertellen we je er graag meer over!

 

Contacteer mij voor een vrijblijvende eerste afspraak!

jan@qwinn.be  -  0472 31 46 47