Als onderneming zet je jouw bedrijfsnaam op de gevel, bovenaan je website, op de bedrijfswagens, op brochures en facturen, ... Met een professioneel logo straal je meteen de gewenste sfeer uit.

Hoe kom je tot een goed logo?

Je komt gemakkelijker tot een goed logo als je een paar basisprincipes volgt. Op basis hiervan brief je je grafisch vormgever.

1. Ontwerp in zwart-wit

Een goed logo is herkenbaar in zwart-wit, en in negatief. Focus daarom op het idee, de vorm. Laat eerst een logo ontwerpen zonder kleur. Voeg deze er nadien aan toe.

2. Ga voor tijdloos

Kijk verder dan de trends. Die komen en gaan … maar je logo zal langer bestaan. Kies daarom voor iets dat opvalt, niet iets dat vandaag hip is.

3. Ontwerp met woorden

Als kleiner bedrijf vormt je bedrijfsnaam het belangrijkste deel in je logo. Soms is alleen een woordmerk voldoende. Je hebt geen mascotte of symbool nodig. Wat je uitspaart aan logo-ontwerp, investeer je gewoon in een mooier woordmerk.

4. Verklein

Soms staat je logo groot op een spandoek, waarmee je bijvoorbeeld de lokale vereniging sponsort. Maar weet dat het meestal klein staat op je website, brochures en bovenaan in de browser. Is het nog leesbaar in postzegelformaat of nog kleiner?

 

Een duidelijk logo geeft je klanten een idee van wie je bent, voor welke aanpak je staat en hoe je werkt. Het is het uithangbord van jouw firma. Neem er dus zeker de tijd voor. We duimen alvast voor een mooi resultaat!