Jouw identiteit is meer dan een logo

Melissa Vanoppen - 20 juli 2020

authentieke marketing

Hoe raak je niet ondergesneeuwd tussen andere ondernemers op de markt? Hoe zorg je ervoor dat je niet de ‘zoveelste’ bent die dezelfde marketing-checklist afvinkt? Welke impact heeft authentiek ondernemen en communiceren?

Door met jouw huisstijl en de grafische communicatie die je uitstuurt dicht bij de identiteit van je onderneming te blijven, creëer je impact. Een authentieke brand ontwikkelen begint bij jezelf. Jouw onderneming, jouw merk geeft uitdrukking aan je visie en je meerwaarde voor de klant. Een logo illustreert een bepaald aspect van jouw identiteit in de vorm van een symbool, maar er is meer nodig dan een sterk logo om herkenbaarheid en vertrouwen op te wekken bij je publiek.

Je bent indertijd gaan ondernemen vanuit een bepaald enthousiasme, een idee, een intentie om anderen verder te helpen met je producten of diensten. Die inspirerende positionering moet weerspiegeld worden in je grafische communicatie. Een huisstijl die volledig afgestemd is op jouw eigenheid is daarbij essentieel. Het zorgt ervoor dat het verhaal altijd klopt.

De tone of voice in je teksten, de beelden in je advertenties, de kleuren op je website of het lettertype in je digitale nieuwsbrief…. Je identiteit wordt op zoveel meer manieren zichtbaar dan door je logo alleen. Het is het symbool dat al deze communicatie met elkaar linkt, maar het is het geheel dat in dezelfde lijn dient te liggen om ervoor te zorgen dat de boodschap blijft hangen.

Een grafisch bureau is toegewijd om je verhaal om te zetten in een samenhangende huisstijl en dit systematisch door te trekken naar alle communicatiekanalen. Bij een crossmediale aanpak versterken de verschillende kanalen elkaar en vergroten ze de herkenbaarheid van je merk.

 

Klaar om impact te creëeren?!

Melissa Vanoppen

Melissa inschakelen voor je zaak?