Waarover gaat ‘The offer you can’t refuse’?

De voorbije jaren evolueerde klantenservice van een onderscheidende factor naar een basisverwachting. Het is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld om met één druk op de knop toegang te hebben tot producten en diensten. Klanten verwachten gebruiksgemak, vriendelijk en empathisch personeel, omnichannel diensten en scherpe prijzen. In de komende jaren zal de klantervaring een geheel nieuw niveau bereiken. Maar hoe kan je als bedrijf dan die grootse verwachtingen van je klanten overtreffen? In zijn boek legt Van Belleghem uit hoe jouw bedrijf een onweerstaanbaar aanbod voor klanten kan creëren. Hij richt zijn ideeën op drie gebieden: technologie, persoonlijke betrokkenheid en maatschappelijke betrokkenheid.

 

 

1/ Ultiem gemak: Technologie blijft een sleutelrol spelen in de verwachtingen van consumenten, maar het gaat verder dan dat. Want het ultieme gebruiksgemak zal niet langer voldoende zijn om als beste uit de bus te komen. Automatisering is slechts de eerste stap.

 

2/ Partner in life: Volgens Van Belleghem zullen bedrijven een actieve rol moeten spelen in de ‘life journey’ van hun klanten: hoe kan je als bedrijf hun dromen helpen uitkomen en obstakels in hun dagelijkse leven wegnemen?

 

3/ Save the World: Daarnaast hebben consumenten meer vertrouwen in bedrijven dan in overheden om maatschappelijke wereldproblemen te verbeteren. De wereld staat voor ongekende uitdagingen: klimaat, gezondheidszorg, ongelijkheid, mobiliteit… Hoe kan je bedrijf klanten betrekken bij de oplossing van die problemen?

 

Als je bedrijf slim weet in te spelen op die 3 drijfveren, vormt dat voor consumenten een aanbod dat ze niet kunnen weigeren. In zijn boek neemt Van Belleghem je mee op reis: een reis die je zal helpen om dat nieuwe soort klantrelatie te creëren. Op basis van een heldere strategische visie, tal van praktijkvoorbeelden en bruikbare tips wil hij het mogelijk maken om je klanten op korte termijn een ‘offer they can’t refuse’ voor te schotelen.

 

(Lees verder onder de afbeelding) 

Steven Van belleghem - curve the new minimum

Steven van Belleghem - how to change the world together

 

Waarom Steven Van Belleghem dit boek schreef

Steven Van Belleghem is internationaal keynote speaker, marketingprofessor en schrijver van verschillende managementboeken: “Dit boek is gebaseerd op de inzichten die ik verzamelde door met honderden bedrijven over de hele wereld te praten.” 

 

Meer dan ooit hebben mensen behoefte aan positieve signalen. Het verhaal van ‘The offer you can’t refuse’ brengt een verhaal over een positieve toekomst. “Ik ben optimistisch over de mogelijkheden van nieuwe technologieën en het vermogen van bedrijven om ingrijpende veranderingen door te voeren”, legt Van Belleghem uit. “Het is mijn droom om positieve verandering in organisaties teweeg te brengen.”

“Bovendien is de houding van consumenten aan het veranderen. Mensen zien voor welke uitdagingen de wereld staat. Steeds meer consumenten gaan op zoek naar bedrijven die hun maatschappelijke verantwoordelijkheid serieus nemen. Dit is het moment voor bedrijven om op te staan. In mijn boek nodig ik bedrijfsleiders, ondernemers en managers uit om na te denken over de veranderingen die ze kunnen bewerkstelligen in HUN wereld. Het gaat niet om het veranderen van dé wereld, wel om het veranderen van JOUW wereld. Ik schreef dit boek in de hoop dat bedrijven zouden nadenken over de afweging in hun branche. Wat is het goede versus het slechte in jouw markt? En als je die afweging eenmaal begrijpt, hoe kan je dat slechte dan verminderen of misschien zelfs elimineren? Dat is een van de resultaten die ik hoop te bereiken met dit verhaal.”

 

 

Benieuwd naar het boek? Lees ‘The offer you can’t refuse.

 

 

Forbes + blog 1 + blog 2  Steven Van Belleghem