Je websitebezoekers willen afbeeldingen waardoor ze jouw zaak echt kunnen leren kennen, want mensen doen sneller zaken als jij vertrouwen uitstraalt. Bovendien helpen foto’s mensen om beter te onthouden wat er op je website staat – heb je het bijvoorbeeld over postduiven, voeg dan vooral een foto van zo’n beest toe.

 

Je websitebezoekers willen afbeeldingen waardoor ze jouw zaak echt kunnen leren kennen, want mensen doen sneller zaken als jij vertrouwen uitstraalt. Bovendien helpen foto’s mensen om beter te onthouden wat er op je website staat – heb je het bijvoorbeeld over postduiven, voeg dan vooral een foto van zo’n beest toe.

 

Gebruik relevant beeldmateriaal

 

Wat je zelf doet, doe je beter

Over postduiven gesproken: stockfoto’s zijn zo passé als een postduif die brieven brengt. Veel stockfoto’s voelen onnatuurlijk aan en sluiten niet aan bij de realiteit. Gebruik dus zeker eigen foto’s: zo ben je zeker van de juiste kwaliteit en stuur jij de uitstraling en geloofwaardigheid van je website.

Heb je zelf weinig kennis van fotografie, maar ben je het met ons eens dat je met beelden de juiste – professionele sfeer – kan creëren, laat je foto’s dan door een professional verzorgen. 

 

Goede belichting en juiste resolutie

Een onprofessionele foto is snel herkend. Aan de belichting, uitsnede, compositie en scherpte-diepte is vaak te zien dat een foto het werk is van een amateurfotograaf dan wel van een professional. Als je foto’s wil laten maken, zorg er dan voor dat dit door een professionele fotograaf gebeurt. Dus nee, je neef die toffe beeldjes schiet met zijn nieuwe iPhone komt voor deze job niet in aanmerking.

Een onderscheidende visuele strategie die jouw boodschap versterkt, verdient zichzelf terug. Denk er ook aan dat de afbeeldingen het juiste formaat en benaming krijgen, zodat je er ook op SEO- en snelheidsvlak mee kan scoren.

 

Lijkt dit je allemaal wat veel of heb je nood aan ondersteuning bij de juiste merkstrategie? Kom eens op de koffie, dan we bespreken het samen.