Lockdown? Wat kan ik doen: enkele tips

Chloe Van Boven - 25 maart 2020

Photo by Jason Leung on Unsplash

Op onze socialmediakanalen delen we regelmatig tips en tricks met onze volgers over social media en digitale marketing. Tijdens de huidige Corona-crisis delen we quasi dagelijks tips die je helpen om niet bij de pakken te blijven zitten, verder te bouwen aan je digitale marketingstrategie en online zichtbaar te blijven. 

Een overzicht van de 15 eerste tips vind je terug in dit artikel:

- Tip 1: Informeer je klanten via social media van elke kleine wijziging. Hou ze op de hoogte van de impact en blijf hen informeren. Sluit je klanten niet buiten. 

- Tip 2: Horeca en veel winkels zijn gesloten. Iedereen zit binnen en is online. Online aanwezig en zichtbaar zijn met je zaak is nu belangrijker dan ooit. 

- Tip 3: Gebruik social media niet enkel om te verkopen. Tonen wie je bent en waar je voor staat, een blik achter de schermen bieden en interessante tips bieden is minstens even belangrijk.

- Tip 4: Gebruik deze extra tijd om eens na te denken over jouw contentplan op lange termijn.

- Tip 5: Werk je verder achter gesloten deuren? Dan is het nu de moment om al die foto's te nemen die je achteraf kan delen.

- Tip 6: Kan je bepaalde producten of diensten in de kijker zetten door middel van een korte video? 

- Tip 7: Is je Facebookpagina volledig up-to-date? Schrijf een pakkende infotekst, voeg je diensten toe en check of alle gegevens juist staan. 

- Tip 8: Met wat ben je bezig? Toon je gezicht of werk en vertel wat je aan het doen bent op social media. Dit kan door middel van een foto, stories of een langere video. 

- Tip 9: Blijf relevante content creeeren: schrijf een blogpost, deel tips en tricks op social media, start een vlog op YouTube en toon jouw expertise. 

- Tip 10: Een face-to-face meeting met de klant of collega's kan heel eenvoudig vanop opstand via tools zoals Teams, Zoom of Facebook Workplace. 

- Tip 11: Een Facebookadvertentie met als doel extra visibiliteit kan zorgen voor een snellere doorstart na de maatregelen. 

- Tip 12: Gebruik tools zoals Messenger om online bestellingen te ontvangen en verder af te handelen. Ook de betaalbevestiging kan via Messenger verzonden worden. 

- Tip 13: Een Facebookshop is snel opgezet. Maak hier gebruik van om je populaire artikelen online aan te bieden. 

- Tip 14: Op Instagram en Facebook kan je je producten ook taggen in een foto. Een mooi beeld kan zoveel meer zeggen aan potentiele klanten. Maak hier dan ook gebruik van. 

- Tip 15: Hashtags zijn super belangrijk op Instagram. Je kan tot 30 hashtags gebruiken. Idealiter gebruik je 20 tot 30 hashtags per post. 

 

Contacteer ons gerust voor meer info of bij vragen. 

 

Chloe Van Boven

Chloe inschakelen voor je zaak?