Je klanten snelle en vooral gratis wifi aanbieden is ook goed voor jouw bakkerij, fietsenwinkel, dokterspraktijk, … Waarom?

1. Iedereen surft mobiel

Het internetgebruik buitenshuis is tussen 2011 en 2016 verdriedubbeld. Met steeds meer mobiele toestellen maken we constant verbinding met openbare netwerken, wifi van vrienden, … en zo ook in wachtkamers van dokters, tandartsen of bij de slager.

2. Service voor je klanten

Met persoonlijke service kan jij jezelf onderscheiden van online concurrenten en collega-winkeliers. Wifi is een dienst die klanten sterk op prijs stellen. Het voorkomt dat ze het betalende 3G of 4G moeten gebruiken.

3. Jouw informatie eerst

Klanten gebruiken wifi vooral om prijzen mee te vergelijken, aanbiedingen te zoeken, online reviews te lezen en de website van jouw zaak te bezoeken.

Via je eigen wifi en inlogscherm kan je jouw informatie het eerst tonen. Dat is een troef. En maak je vooral geen zorgen over de lagere prijzen die ze elders vinden. Klanten vergelijken anders toch via hun 4G. Weet ook dat de prijs maar 1 element is in de aankoopbeslissing van klanten.

4. Verzamel klantgegevens

Je mag gerust iets in ruil vragen voor het gratis internet. Voorzie op het inlogscherm een vakje waarin je klant zijn of haar e-mailadres ingeeft. Eens ingevuld is de wifi toegankelijk.

Let op! Vraag niet te veel gegevens. Gebruiksgemak staat hier voorop. Blijf ook GDPR-conform.

5. Geef promotie

Zet je wifi in als marketingtool. Eens klanten zijn ingelogd, kan de promotie van de dag automatisch op hun scherm verschijnen. Of je website waarop ze al heel wat informatie kunnen vinden over hun probleem, de vragen die ze hebben en de producten die ze wensen aan te kopen.

6. Link met je webshop

Heb je bepaalde producten niet in voorraad? Dan toon je op een tablet in je zaak hoe een klant het online kan bestellen. Of bestel je het meteen voor je klant. Snelle wifi is onmisbaar om deze extra verkoop te realiseren.

 

De 6 redenen uit deze blog maken je duidelijk dat gratis en snelle wifi een troef is voor jouw zaak. Kunnen we jou niet helemaal overtuigen?

Stel je klanten dan eens deze vragen:

  • Zou jij graag gratis wifi hebben in onze zaak?
  • Wat zou je doen met deze wifi?