Hoewel het belangrijk is om jouw bedrijf op nationale schaal op de kaart te zetten, is lokaal gevonden worden ook van groot belang. Sterker nog, lokaal gevonden worden is wellicht zelfs belangrijker dan de vindbaarheid op grote schaal. Benieuwd waarom dat zo is? Lees snel verder, want in dit artikel zetten we dé 3 belangrijkste redenen op een rij! 

 

1. Je spreekt de juiste doelgroep aan

De belangrijkste reden waarom lokaal gevonden worden zo belangrijk is, is het feit dat je hiermee in staat bent om de juiste doelgroep aan te spreken. Ben je bijvoorbeeld actief als zelfstandige loodgieter in Herentals, dan heb je er niets aan als mensen in Oostende jouw website of advertenties zien. Je wil er namelijk voor zorgen dat mensen uit de omgeving bij jou terecht komen. Door lokale vindbaarheid is het mogelijk om je te richten op mensen in jouw directe omgeving.
 

2. Je komt betrouwbaar over

Als je een naam wil opbouwen in jouw regio, dan is het van belang om je te profileren als een lokale ondernemer. Lokale ondernemers hebben nu eenmaal een betrouwbare uitstraling ten opzichte van grootschalige bedrijven. Dat komt mogelijks doordat lokale ondernemers sneller te maken krijgen met mond-tot-mondreclame.
Leg je focus op lokaal gevonden worden en dan zal ook jij in staat zijn om een betrouwbare reputatie te realiseren binnen jouw eigen regio.

 

3. Je kunt veel geld besparen

Wist je dat het mogelijk is om geld te besparen door lokaal gevonden te worden?
In tegenstelling tot grootschalige landelijke campagnes liggen de kosten voor lokaal adverteren aanzienlijk lager. Zo kan je op jaarbasis flink kosten besparen bij de promotie van je bedrijf.
Bij Facebook of Google is het mogelijk om een advertentiecampagne te starten gericht op mensen binnen een beperkte straal rondom jouw bedrijf.

 

Besluit

Zoals je ziet, is lokaal gevonden worden voor veel ondernemers van groot belang.
Door het aanmaken van een juist gestructureerde en geoptimaliseerde website, in combinatie met het opzetten van enkele praktische toepassingen zoals bijvoorbeeld Google Mijn Bedrijf, kom je al een heel eind. 

Daarnaast zijn er nog tal van andere aspecten die je lokale vindbaarheid kunnen beïnvloeden.
Denk bijvoorbeeld aan aanwezigheid op bedrijvengidsen en sociale media, waarop ook je adres en link naar je website vermeld staat.

 

💡 Kan jouw onderneming de hulp van een Ondernemerscoach gebruiken?
Neem contact op voor meer info of en vrijblijvende afspraak.