Zo bewijs je dat je webshop veilig is
Céline – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale - 3 mei 2019

Bewijzen dat je webshop een veilige omgeving is om aankopen te doen en gegevens achter te laten? Hoe doe je dat?
Een erkend en goed gekend label biedt hier de oplossing. SafeShops.be, BeCommerce, het e-commerce-label van Unizo en het Europese label eCommerce Trustmark zijn de vier labels die je kan vertrouwen.
Consumenten zijn zich immers steeds sterker bewust van het belang van een veilige webshop en hiervoor vertrouwen ze op labels.
Maar hoe zorg je ervoor dat je een label op je online winkel kan plaatsen?
- Stap 1: Meld je aan als nieuw lid.
- Stap 2: Geef bedrijfsgegevens, informatie over jouw activiteit en omzet door.
- Stap 3: Laat je webshop doorlichten door de organisatie en de juridische experts van het label.
- Stap 4: Voer eventueel aanpassingen door volgens de opmerkingen en adviezen van de organisatie.
- Stap 5: Krijg het akkoord om het label op je site te gebruiken.
- Stap 6: Plaats het label en de betekenis ervan goed zichtbaar op je webshop. Neem het logo ook op in je communicatie via e-mail, plaats het logo onder de betaalpagina, …
Ook interessant voor jou
Je hebt er ongetwijfeld al over gehoord: de AI-tool ChatGPT. Je geeft een briefing over een bepaalde tekst die je graag wil laten schrijven en enkele seconden later krijg je een schijnbaar smetteloze tekst over je gekozen onderwerp, inclusief tussentitels en conclusie aan het eind. Kan je geld en tijd besparen door ChatGPT je artikels en andere marketing-copy te laten schrijven?




