
Een goede website bestaat uit verschillende onderdelen die elk specifieke informatie huisvesten.
• Een duidelijke landingspagina moet meteen de krachtige beleving (ESP) en USP- meerwaarde van de website duidelijk maken aan de hand van een krachtige
beelden (of video) en bondige tekst, met daaronder meteen een invite om een
afspraak te plannen.
• Een blog bevat maandelijkse actualiteit en de context daarrond: succesverhalen over samenwerkingen, nieuwe ontwikkelingen,
dieptecontent met onderzoeksresultaten, luchtige context over gebeurtenissen
achter de schermen. Het is belangrijk dat we onszelf identificeren binnen de
leefwereld van onze klanten en te kennen geven dat we hen op die manier perfect
begrijpen. We moeten daarbij de menselijkheid van de diensten vergroten in het
kader van de bedrijfscultuur van de klant. En dat kan zeer breed gaan. Van
“Nieuwe ontwikkelingen in bedrijfsadministratie” (waarbij we duidelijk maken dat
we de actualiteit volgen en deze koppelen aan onze expertise en advies) tot “6
succesfactoren voor een innovatieve werkomgeving” (waarbij we de relevantie van
de diensten centraal zetten), tot “Op bezoek bij X” (high-end klant in de kijker &
persoonlijk succesverhaal delen). De mogelijkheden zijn ongelimiteerd.
• De “Maak een afspraak”-pagina is to-the-point en laat mensen toe met een
minimum aan gegevens een afspraak te plannen. Hier moet de menselijkheid en
laagdrempeligheid van de medewerkers uitgespeeld worden. Persoonlijke
beleving, gesprek met expert. Krachtige USP’s kunnen ook uitgelicht worden,
zodat alles in het werk wordt gezet om de bezoeker een afspraak te laten plannen.
• De “Over ...”-pagina vertelt het verhaal en de weg
naar het concept van vandaag. Over hoe de organisatie mensen met mensen
verbindt, wat de kernwaarden zijn en dus ook waarom jouw bedrijf een topbedrijf is
om mee samen (of op den duur ‘voor’) te werken.
• Een chatfunctie zorgt voor vlotte bereikbaarheid van de helpdesk.
• Een aparte helpdeskpagina die volledig is uitgebouwd met geschreven
handleidingen, videotutorials en mogelijkheid tot het boeken van een Live Support
Sessie.
• Ervaringen van klanten worden op de website gedeeld in de vorm van tekst, foto
of video. De testimonials worden in verschillende categorieën gegoten zodat ze
makkelijk in functie van de behoeften kunnen gelezen of bekeken worden.
• Bondige maar overzichtelijke informatie over het platform toont meteen de
brede waaier aan taken die het platform kan overnemen. Daarbij is er aandacht
voor demo’s en screenshots om het platform zo duidelijk mogelijk in de markt te
zetten.
o Per specifieke doelgroep wordt een subpagina voorzien met een
aangepaste versie van het platform voor hun verzuchtingen.
o Een prijssimulator toont begrijpelijk de verschillende pakketten in
functie van het gebruik en de functionaliteiten.
Zachte conversies:
Deze dragen niet onmiddellijk bij tot het zakencijfer van de onderneming maar zijn
eerder een bijdrage aan het engagement ten aanzien van het merk.
• Blogartikelen kunnen worden gedeeld via sociale media.
• Duidelijke verwijzing naar de eigen socialemediakanalen op elke pagina.
• Inschrijven op de nieuwsbrief om nieuwe inzichten en actualiteit te ontvangen.
• Innovatiemagazine kan worden aangevraagd als download.
Harde conversies:
Deze dragen direct of met uitstel bij tot het zakencijfer van de onderneming.
• Afsprakenformulier (nieuwe klanten)
• Het boeken van een Live Support Sessie (bestaande klanten)
Na de lancering van de website wordt best een jaarlijks budget voorzien voor analyse en
split-screen testing om de conversie te verhogen en daartoe de nodige aanpassingen te
maken.
• Een gebruiksvriendelijke webshop waar klanten eenvoudig kunnen bestellen. De webshop moet aantrekkelijk zijn voor de klant zodat deze meer koopt dan waarvoor hij kwam.
• Een aan de webshop gekoppeld softwaresysteem waardoor de bestellingen automatisch binnenlopen in het CRM/ERP-systeem. Zo kan ook de stock gemonitord worden en kunnen de sales gemakkelijk worden opgevolgd en is er een duidelijk overzicht van de bestellingen op de webshop.