Via deze tool kan je gratis leads verzamelen op LinkedIn (echt waar)
Rutger Desmedt - 11 september 2019

Je hoort het heel wat marketingexperten zeggen: "LinkedIn is zeker interessant, vooral voor b2b, maar adverteren op LinkedIn is jammer genoeg duur." Hoe kan je met een beperkt budget dan toch jouw doelgroep op LinkedIn bereiken?
Ik introduceer je graag deze tool: Dux Soup.
Met Dux Soup kan je gratis én automatisch jouw doelgroep een bericht sturen.
Hoe gaat het in zijn werk?
- Je installeert de Chrome extensie van Dux Soup
- Je opent LinkedIn en in de zoekbalk geef je enkele woorden in die jouw doelgroep in zijn/haar titel heeft.
Bijvoorbeeld: stel dat jij een nieuwe tattoocrème hebt ontwikkeld en dit wil voorstellen aan personen die een tattooshop uitbaten. Dan zoek je op woorden als "tattoo" of "tattoo artist" of "tattoo shop owner". - LinkedIn geeft jou nu een pagina vol met personen die tot jouw doelgroep behoren. Om die nu een bericht te sturen, open je rechtsboven de Dux Soup-extensie.
- Eens geopend, kan je 'Visit & connect' kiezen. Als je dit aanklikt, zal Dux Soup starten met een voor een de personen die in je resultatenlijst staan te bezoeken met jouw profiel, en een connectieverzoek te sturen.
- Via Custom Message kan je je bericht volledig aanpassen.
- TIP: Wees niet meteen plat commercieel, maar geef hen iets wat interessant voor hen is. Je kan een url toevoegen naar een pagina met tips in ruil voor hun e-mailadres.
Wil je weten hoe dit nuttig kan zijn voor jouw bedrijf?
Let's talk!
Ook interessant voor jou
Je hebt er ongetwijfeld al over gehoord: de AI-tool ChatGPT. Je geeft een briefing over een bepaalde tekst die je graag wil laten schrijven en enkele seconden later krijg je een schijnbaar smetteloze tekst over je gekozen onderwerp, inclusief tussentitels en conclusie aan het eind. Kan je geld en tijd besparen door ChatGPT je artikels en andere marketing-copy te laten schrijven?




