7 tips om je Google Ads campagnes te verbeteren

Céline – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale - 6 mei 2019

Fietsenverkoper Louis spendeert maandelijks 100 euro aan advertenties op Google. Toch verkoopt hij nauwelijks meer fietsen in zijn winkel. Ook zijn online verkoop blijft beperkt. Hoe verbetert hij best zijn reclamecampagnes op Google Ads?

Het is niet omdat Louis of jij een Google Ads-campagne aanmaakten en nog steeds hebben lopen dat de klanten en omzet binnenstromen. Nee, het is aan jou om deze reclame in Google zo goed mogelijk in te voeren.

Hoe verbeter je een Google Ads-campagne? Met deze 7 tips:

1. Analyseer je concurrenten

Met welke woorden en zinnen voeren je concurrenten reclame? Waarop zou je klikken? Weet dat bijvoorbeeld persoonlijkere campagnes en begrijpbare websitenamen meer vertrouwen uitstralen in Google Ads. Kopieer en verbeter volgens de redactionele eisen van Google.

2. Mik op kopers

Online wordt er veel getwijfeld, doelloos geklikt en informatie verzameld. Interessanter zijn de surfers die wel bereid zijn om online te kopen. Zij zoeken op woorden als ‘kopen’, ‘boeken’ en ‘bestellen’. Schrijf deze in je advertentie. Ook actiegerichte woorden zoals ‘Boek nu’ stimuleren het koopproces.

3. Gebruik zoekwoorden

Laat je advertentie zo nauw mogelijk aansluiten bij de populairste zoekwoorden in je vakgebied. Die ontdek je dankzij de Zoekwoordplanner van Google. Zoeken jouw klanten een ‘camping’ in de ‘Ardennen’ met een ‘riviertje’? Gebruik deze woorden in Ads.

4. Speel met dynamische zoekwoorden

Je kan nog gerichter de woorden waarop potentiële klanten zoeken integreren in je advertentie. Dit lukt via de geavanceerde Ads-functie waarmee je advertentietekst dynamisch wordt bijgewerkt. Zo integreer je bijvoorbeeld de gemeenten waarin je actief bent. Wie dan zoekt op ‘Kapellen’, ziet deze gemeente in jouw advertentie.

5. Noem cijfers

Cijfers wekken vertrouwen en beïnvloeden twijfelaars. Geef bijvoorbeeld aan dat je al 3.000 mensen hebt opgeleid, dat klanten je 4,8 op 5 raten in online reviews of dat je maar liefst 15.000 boeken hebt verkocht. Profiteer van deze sociale bewijskracht.

6. Vereenvoudig de url

Onder de titel van je advertentie staat een url. Hou deze eenvoudig en duidelijk. Vermeld bijvoorbeeld de url van jouw homepage of landingspagina. Toch kan je klikkers op een andere pagina laten landen, meer bepaald een pagina met een te lange url met onduidelijke woorden en cijfers in. Geef deze ingewikkelde url in waar Google het vraagt tijdens het opmaken van de advertentie.

7. Highlight kernwoorden

Een nieuwe manier om nog sneller op te vallen op de resultatenpagina van Google: de highlight-extensies. Dit zijn kernwoorden die onderaan verschijnen, gescheiden door een puntje. Bijvoorbeeld: Gratis verzending · 24-uurs klantenservice · Laagsteprijsgarantie.

Met deze 7 tips maak je betere Ads-campagnes, waardoor mensen vaker naar je website of webshop doorklikken. Meer uitgebreide tips vind je bij de bron van dit artikel: 17 tips voor de beste Google Ads advertenties.

Céline – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale

Céline inschakelen voor je zaak?