5 tips om meer verkoop te genereren met banners

De Digitale Versnelling L’Accélération Digitale - 24 mei 2019

5 tips om meer verkoop te genereren met banners

Een banner heeft één doel: zoveel mogelijk potentiële klanten naar je website doorsturen. Met de eenvoudige tips uit dit artikel haal je zoveel meer klikken binnen.

Adverteren via online banners levert meer bezoekers, klanten en omzet op als je het goed doet. Dit effect versterk je nog als je deze 5 tips inzet om meer verkoop te genereren via banners.

1. Selecteer je nichepubliek

Je banner wordt via het Google Display Netwerk verdeeld naar enkele van de 2 miljoen websites, blogs, video’s en de vele smartphone-apps die Google Ads tonen. Zo kan je volgens Google meer dan 90% van de internetgebruikers bereiken.

Om je tot de juiste potentiële klanten te richten, is je selectie belangrijk. Maak je graag reclame bij bijvoorbeeld outdoorliefhebbers, technofielen, muziekliefhebbers, mensen die je site bezochten, …? Selecteer die niche bij het aanmaken van je advertentie in Google Ads.

2. Wees creatief

Speel met afbeeldingen of rich media zoals interactieve elementen, animaties en video. Het artikel Waarom dynamische banners je meer klikken opleveren helpt je op weg.

3. Zet humor in

Wat wint de surfer wanneer hij of zij op de banner klikt? Formuleer expliciet het voordeel. Formuleer krachtig, aansprekend en liefst humoristisch. Gebruik tussenkopjes en een goed leesbaar lettertype.

4. Schrijf in actiewoorden

Zoals als een marktkramer klanten ronselt, spoor jij ook best de surfers die je banners bekijken extra aan om te klikken. Gebruik woorden zoals ‘gratis’, ‘tijdelijk’, ‘promo’, ‘de laatste’, ‘al 20.000 stuks verkocht’ ... 

5. Verbeter continu

Banners zijn geen affiches die je ophangt voor een paar dagen of weken. Nee, banners zijn virtuele en aanpasbare spandoeken. Volg daarom de resultaten op en experimenteer met verbeteringen.

Let wel op, want het duurt 12 tot 24 uur voordat wijzigingen worden toegepast. Hou deze vertraging ook in gedachte bij de start van je campagne. Maak ze enkele dagen op voorhand aan en stel de startdatum op voorhand in.

De Digitale Versnelling L’Accélération Digitale