Je klant online persoonlijk aanspreken en automatisch opvolgen: hoe doe je dat?

Serge De Munck - 26 augustus 2019

Innovatie en optimalisatie zijn eenvoudiger dan je denkt

Mensen willen vandaag 'persoonlijk' worden aangesproken. Mensen willen gewaardeerd worden. Hoe zorg je ervoor dat je als bedrijf, zowel je klanten als je potentiële klanten, echt persoonlijk aanspreekt op welk online platform dan ook? Hoe zorg je ervoor dat je 'onbekende' website bezoekers worden uitgenodigd om hun contactgegevens te delen in ruil voor relevante informatie? Met de juiste tools...

... en de juiste, relevante informatie die je stuurt rekening houdend met hun profiel, hun historiek, hun voorkeuren en alle andere elementen die je online kan verzamelen en waarmee je echt persoonlijk en relevant kan zijn en blijven. Als basis kan je een cloud based CRM platform nemen. Er zijn tegenwoordig zelfs een paar goeie platformen die een gratis CRM versie hebben. Koppel daaraan een email marketing tool, ook online en soms (bijna) gratis, en je hebt de tools om te starten om op een persoonlijke, relevante manier te communiceren. Belangrijk is ook goed na te denken over 'content' die je zal gebruiken om je (potentiële) klanten te inspireren, te informeren en ervoor te zorgen dat als ze zorver zijn om te kopen dat dan ook bij jou doen. Hoe je dat best doet, daar zijn we goed in. 

Serge De Munck

Serge inschakelen voor je zaak?