Stel: je wilt een nieuwe website want de bestaande is niet meer up-to-date en scoort niet goed. Het design en de ontwikkeling gaan meestal met de grootste hap uit het budget lopen. En dan komen de teksten ter sprake… Een lastig karwei en mensen lezen de dag van vandaag toch niet meer, toch?

Los van het feit of je doelgroep al dan niet aandachtig je teksten leest, is er wel degelijk GOOGLE die meeleest! Google scant de zichtbare en niet-zichtbare tekst van alle bestaande websites en baseert zich op gevonden zoekwoorden en hun relevantie om jouw website al dan niet te tonen. Geen correcte zoekwoorden of relevante info op jouw website? Dan word je ook niet getoond.

SEO teksten voor Google

Eigenlijk moet je Google zien als een megagigantische bibliotheek, of ‘index’ zoals Google het zelf omschrijft. Op het moment dat iemand een zoekwoord in Google intypt, screent Google het volledige web met de zogenaamde spiders op zoek naar die specifieke woorden. In het beste geval wordt jouw website dus gevonden en ook getoond.

Hoe dit exact werkt, waarom en waar de selectief gekozen woorden zoal meespelen, wordt duidelijk uitgelegd in dit filmpje.

Het optimaliseren van de teksten in je website is dus een cruciaal onderdeel om goed te scoren, samen met uiteraard nog enkele andere factoren. Door SEO technieken (Search Engine Optimization) toe te passen op de teksten van jouw website, optimaliseer je die voor de zoekmachines en dus ook voor Google.

Aan de slag met SEO

Overtuigd dat je webteksten misschien toch belangrijker zijn dan je initieel dacht? In ons artikel ‘Goed scoren in Google. Ja graag, maar hoe?’ geven we je alvast een aantal nuttige tips om zelf aan de slag te gaan.