Leg eerst vast wie je op welk moment wil bereiken. Daarnaast bekijk je welke kanalen je kan inzetten om jouw doelpubliek te bereiken en welke content interessant is voor de eindgebruiker.  📢

 

Jouw doelpubliek? Jouw merk vertelt idealiter wie je bent en wat je op welke manier doet. Content dient ervoor om over jouw verhaal te communiceren naar een concrete doelgroep (leeftijd, professies, interesses, idolen, pijnen, frustraties, geluksfactoren, triggers, ...).  

 

Welke kanalen gebruiken jouw doelgroepen? 

Dit kan gaan van jouw eigen website, naar platformen, socialemediakanalen, advertenties, print, posters, ... Waneer je hebt vastgelegd welke kanalen gunstig zijn om de juiste mensen te bereiken, bekijk je wanneer deze mensen het best bereikbaar zijn. 

 

Content ideetjes die behapbaar zijn en jouw leven makkelijker maken?

Hieronder een opsomming die je als topics kan verwerken in een contentkalender. Je hoeft dus niet meer op zoek te gaan naar inspiratie. Een template van een social media maandkalender downloaden die enkel ingevuld dient te worden? Quite handy! 🙋‍♀️

 

1: Topics

- Antwoorden op veelgestelde vragen. 

- Testimonials (werknemers, klanten, partners) 

- Een blik achter de schermen van je organisatie. 

- Q&A. Laat je volgers vragen stellen waar jij een antwoord op geeft. 

- Content omtrent events (die je zelf organiseert, belangrijk in jouw marktsegment, waar je aan deelneemt, ...)

- Informatie over jouw diensten / merken. 

- Tutorials + tips & tricks. 

- Voor- en nabeelden. 

- Referentie-cases.  

- Content over een werknemer (nieuw, verjaardag, aan het werk, profiel in beeld brengen).

- Over je aanbod (diensten, what - how - why, ...).

- Over je marktsegment. 

- Linken met actualiteit. 

- Belangrijke dagen (bijvoorbeeld feestdagen).  

- Content omtrent nieuwtjes of blogs (leg daarna ook de link naar jouw website).

 

2: Doelen

- Merkbekendheid vergroten. 

- Merkpersoonlijkheid naar buiten dragen.

- Mensen naar jouw website leiden.

- Meer conversie creëren. 

- Jouw expertise delen.

 

3: Tone of voice / huisstijl 

Tijdens de opzet van jouw merk, deed je (hopelijk) een oefening rond een bijpassende tone of voice. Probeer deze consistent door te trekken wanneer je content creëert. Hetzelfde voor de stijl van jouw beeldmateriaal, hashtags en emoji's. Merkconsistentie is key

 

Et voilà, uitproberen maar! Meer contentvraagstukken? Aarzel zeker niet om ze even op mail te zetten, ik hoor het graag. 👉annelies@thecontentcreators.be of annelies@sidekick.be 

 

Cheerio!