1.  Push of Pull ?

De huidige social media marketing is een pull-marketing geworden en niet langer het pushen van je vastgoedpanden en woonprojecten.

Hiermee bedoel ik: wanneer je als makelaar blijft roepen dat ze bij je moeten kopen op social media dan duw je mensen van je weg in plaats van mensen naar je toe te trekken.

Mensen komen op Facebook of Instagram om zich te ontspannen of iets nuttig te lezen. Ze willen niet het gevoel hebben om steeds iets te moeten kopen.

 

2.  Gepersonaliseerd

Ook dien je als vastgoedmakelaar te begrijpen dat iedereen opzoek is naar gepersonaliseerde info. Dus panden pushen met 3 slaapkamers is niet relevant voor mensen die zoeken naar een woonst met 2 slaapkamers.

 

3.  Hoe gepersonaliseerd werken?

Door het inzetten van sociale media chatbots is het mogelijk om je prospecten de juiste panden te tonen bijvoorbeeld op hun Facebookpagina. Panden die voldoen aan hun eisen op dat moment. 

Dit doe je eenvoudig door een chatbot te koppelen aan een geadverteerde post.

Uiteraard dien je de teksten (flows) in deze chatbot te richten naar de doelgroep die je wenst te bereiken met het pand.

Je geeft hen nuttige info over het pand via teksten,foto's of filmpjes. Dit met de bedoeling om je prospect voor 100% te willen helpen. ( = pull marketing)

Nadien kan je hen vragen stellen over waar ze een nieuw huis aan het zoeken zijn, met hoeveel kamers,... en aan welke prijs.

Op basis van deze antwoorden kan je hen gepersonaliseerd  gaan herbereiken.

 

4.  Ondersteuning personeel

Een chatbot is geen wondermiddel. Het is wel een tool die je vastgoedonderneming kan/zal ondersteunen is bepaalde onderdelen die geautomatiseerd kunnen worden. En dit 24/7.

Hierdoor krijgen je medewerkers meer tijd om zich bezig te houden met de super belangrijke menselijke kant van de vastgoedmakelaar nl. het persoonlijk contact met de klant.