Voordat je sociale media en het genereren van leads met elkaar kan verbinden, is het belangrijk dat je weet wat het genereren van leads is. Met het genereren van leads breng je mensen in de sales funnel. Dit is niet hetzelfde als verkopen. Het genereren van leads is het proces waarin je zoveel mogelijk informatie inwint over jouw klanten. Je ontdekt:

  • wat de interesse is van je doelgroep,
  • welke producten je mogelijk aan hen kunt verkopen,
  • wat de pijnpunten zijn,
  • hoe je ervoor kunt zorgen dat ze uiteindelijk betalende klanten worden.

Met de komst van internet is het genereren van leads volledig veranderd. Vroeger bestond lead generation uit het verzenden van enquêtes of het invullen van een formulier op de achterkant van een magazine. Tegenwoordig gaat het juist allemaal over gated content (content na het invullen van een formulier), videomarketing, e-mail opt-ins en (betaalde) advertentiecampagnes die gericht zijn op het verkrijgen van potentiële klanten in je sales funnel. De mogelijkheden aan gegevens die je kunt verzamelen voor elke lead is verbazingwekkend.

Ozalith stelt samen met jouw marketingteam een wel uitgelijnd en transparant plan van aanpak op om jouw website en socialemediakanalen te laten werken en kwalitatieve leads te genereren. We streven hierbij niet naar kwantiteit maar kwaliteit! Twijfel niet en contacteer ons via De Digitale Versnelling van Telenet!