Waarom is dit belangrijk?

Een bedrijfsnaam bedenken is één van de grootste moeilijkheden van starters en ondernemers die aan een rebranding werken. Het belang van een sterke bedrijfsnaam mag je immers niet onderschatten. Zowel offline als online moet de naam van jouw zaak klinken als een klok én duidelijk maken wat je doet.

Hoe gemakkelijk een naam bedenken?

Er bestaan verschillende methodes om de perfecte naam te vinden. Het gratis e-boek Name It Yourself somt 10 experimenten op die je ook eens kan testen.

Enkele voorbeelden:

  • In de woordenketting link je het ene woord aan het volgende. Verzin telkens een nieuw woord met de eindletter van het vorige woord.
  • Met de fotosynthese zoek je inspiratie via beelden in Google Afbeeldingen. Welke beelden geven jou een wauw-gevoel? Welke kunstwerken inspireren? Welke voorwerpen verkoop je graag online? Speel verder met de online omschrijvingen.
  • Via een kernfusie link je losse woorden tot een nieuwe combinatie. ‘Was’ en ‘Bar’ wordt ‘Wasbar’. Zo vind je een samenstelling die jouw activiteit past.

Wat levert het op?

Hoe creatiever de methode, hoe spitsvondiger de naam. Wie de tijd neemt een aantal experimenten uit te voeren, houdt zeker een top 3 merknamen over. Check nu op dnsbelgium.be of deze namen uniek én beschikbaar zijn. Of surf naar claimjeidee.be voor meer tips & tricks over bedrijfsnamen.

Download hier het gratis e-boek Name It Yourself.

 

Bedrijfsnaam gevonden? Stel meteen je professionele e-mailadres in

@gmail.com, @hotmail.be en @telenet.be zijn prima voor particulieren. Maar als zaakvoerder of zelfstandige mail je beter vanuit carla@uwbedrijf.be. Een dergelijk zakelijk e-mailadres geeft namelijk vertrouwen. Het versterkt ook de zichtbaarheid van je zaak.

Zo e-mail je vanuit je eigen naam én bedrijfsnaam:

  • Wanneer je een website hebt, kijk dan in de handleiding van je  hostingprovider. Vaak is een professioneel e-mailadres inbegrepen.
  • Heb je geen website of hosting? Dan bieden Gmail, Office 365 en onafhankelijke aanbieders van zakelijke e-mailadressen een oplossing.
  • Of wend je tot je telecomleverancier. Zo biedt bijvoorbeeld het CloudOffice-pakket een zakelijk e-mailadres.