Waarover gaat het?

Betere afbeeldingen geven een betere open en clickthrough rate voor nieuwsbrieven. Dit wil zeggen dat meer ontvangers een nieuwsbrief met afbeelding openen. Bovendien klikken er meer mensen door naar de promotie of informatie die voorgesteld wordt.

Waarom is het belangrijk voor jou?

De grootste uitdaging in e-mailmarketing? Ervoor zorgen dat ontvangers doorklikken naar de landingspagina waarvoor die mailing promotie maakt. Onderzoek toont aan dat een perfect gekozen en gestileerd beeld hierbij fors helpt. 

Via een mooi ontworpen mail klikken meer ontvangers door naar de landingspage waarvoor de mail reclame maakt. Een mailing met een beeld doet de clickthrough rate stijgen met 42 procent. 

3 designtips voor betere afbeeldingen?

Campaingmonitor geeft 3 effectieve designtips. We vatten ze samen:

 

Tip 1. Gebruik hetzelfde beeld in de mailing en de landingspagina waar ontvangers naar doorklikken. Ook de titel, ondertitel en het lettertype moeten overeenkomen. Deze visuele coherentie stimuleert de conversie. Jouw bezoekers klikken gemakkelijker door. 

Crello is een eenvoudige tool om afbeeldingen op te maken en te herschalen naar verschillende formaten.

 

Tip 2. Hou het ontwerp eenvoudig, ook wanneer je tekst in de afbeelding verwerkt. Kies voor één of een tweede, bijpassende, kleur. De gratis tool Coolors helpt hier ongelooflijk bij! Schrijf in een eenvoudig lettertype op een effen achtergrondkleur. Zorg daarbij voor voldoende witruimte. 

 

Tip 3. Plaats de call-to-action (CTA) bovenaan. Weinig ontvangers scrollen door de hele mail. Zorg ervoor dat ze bovenaan meteen kunnen doorklikken naar de landingspagina. Herhaal de CTA onderaan voor zij die wel doorscrollen. 

 

Test de afbeelding ook op een smartphone. Opent de mailing met beeld zonder fouten op verschillende mobiele toestellen?