Versterk je merk online met meer witruimte

Céline – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale - 13 mei 2019

Tekst, foto’s, illustraties en video’s zijn prima. Maar een overdaad? Of teveel inhoud op elkaar? Nee. Je online bezoeker houdt steeds meer van witruimte. Ontdek hoe witruimte je merk helpt versterken.

Heerlijk hé, een beetje meer witruimte.

 

 

In de chaos en overvloed aan beelden, video’s en advertenties online wint witruimte aan kracht. Net zoals stilte de aandacht vasthoudt tijdens een muziekstuk.

Steeds meer merken zetten witruimte in om hun branding te versterken.

Onderscheid je van concurrenten

Een mooi ontwerp heeft ruimte nodig om te ademen.

“Dankzij wit op je website, in nieuwsbrieven en beelden onderscheid je jezelf van andere merken en ondernemingen”, argumenteert de 55ste tip in de blog The Ultimate List of Branding Tips and Ideas.

Designers gebruiken witruimte om content te organiseren, een balans te brengen in hun ontwerp en de visuele communicatie te versterken. Artikels en blogs met voldoende ruimte tussen de letters, zinnen en paragrafen lezen vlotter.

Wit toont eenvoud en perfectie

Afhankelijk van het beeld dat je wil neerzetten, kan witruimte je van dienst zijn. Wit staat voor eenvoud, puurheid, onschuldigheid, transparantie en perfectie. Het toont moderne kwaliteit. Apple is hét merk bij uitstek dat wit inzet als een kracht. Net zoals Google dankzij wit een sterke landingspagina heeft. Bijkomend voordeel is dat wit te combineren is met alle andere kleuraccenten.

Opvallend: volgens designers hoeft witruimte niet wit te zijn. Elke kleur, textuur, patroon en achtergrondbeeld is mogelijk … op voorwaarde dat het de verschillende elementen met elkaar verbindt én ruimte creëert.

Céline – De Digitale Versnelling / L’Accélération Digitale

Céline inschakelen voor je zaak?