Frederik De Wachter

  • Digitaal advies: Apps, E-mail, Innovatie en optimalisatie, Online adverteren, Online tools, Sociale media, Strategie en advies, Website
  • Online adverteren: Advertentieplan opstellen, Beheer en optimalisatie, Doelgroep, Statistiek en analyse
  • Online tools: Administratie, Conversie-optimalisatie, Sociale media, Statistiek en analyse, Website
  • Sociale media: Advertentie en promotie, Community management, Contentcreatie, Online tools, Sociale media management, Statistiek en analyse, Strategie en advies, Tekst en vertaling, Visueel ontwerp
  • Website: Beheer en onderhoud, Conversie-optimalisatie, Domeinnaam en hosting, Ontwikkeling en programmatie, Platform, Statistiek en analyse, Strategie en advies, Tekst en vertaling, Visueel ontwerp, Zoekmachine-optimalisatie

Al vier decennia van dichtbij betrokken bij de digitale (r)evolutie. Digitale Expert en Mentor bij de Digitale Versnelling

Lid sinds 22 augustus 2019
Locatie
Oostakker
Talen
Nederlands

Beschrijving

Ik ben een allround digitale ondernemer en marketeer. Met een brede digitale kennis en heel wat ervaring als ondernemer, help ik graag KMO’s met hun digitale strategie en transformatie. Ik help je naar betere resultaten met een hands-on aanpak. We ondernemen alles vanuit jouw situatie dankzij een scan van jouw zaak of bedrijf, met opleidingen door professionals en een coaching traject dat meteen leidt naar concrete doelstellingen. Ik ben al ruime tijd Mentor en Expert bij de Digitale Versnelling van Telenet Business - een van de leukste jobs ooit omdat je merkt dat je mensen echt vooruit helpt bij hun uitdagingen om digitaal te ondernemen. Zaakvoerders kunnen ons gratis twee uur boeken om je te helpen met tips en advies bij uitdagingen zoals meer halen uit sociale media, een website optimaliseren, productiviteit verhogen dankzij de juiste tools en meer. Het is een prachtig win-win initiatief waarmee Telenet aantoont dat het wel vaart bij digitaal succesvolle ondernemingen. En deze opdracht geeft een grote voldoening vanwege de hoge waardering en positieve feedback van klanten. Wil je meer info, tips en tricks? Lees mijn blogs op Ga Digitaal - www.gadigitaal.be. Wil je een kort plan van aanpak? Voor je bepaalde keuzes maakt, is het goed om op basis van een analyse je sterken en uitdagingen te bepalen, en zo de fundamenten voor je communicatie en digitaal plan vast te leggen. Je bent immers zo sterk als de zwakste digitale schakel. Ik leg kort uit hoe je dat doet Neem de volgende stappen: - Bepaal waar jij sterk in bent, en hoe je als persoon samen met je team het verschil maakt voor je klanten. Elk bedrijf is uniek en weet zich te onderscheiden door zijn specialiteit zoals ervaring, advies of bijzondere producten en processen. - Die sterkten ga je consequent communiceren en goed onderbouwen met de juiste digitale tools. Vooral in de concurrentie met grotere online spelers is het belangrijk om je troeven zoals lokale aanwezigheid en de mensen achter de service in de verf te zetten. - Een goede automatisering van je bedrijfsprocessen bespaart tijd, betekent efficiëntie en tevreden klanten. Zorg ervoor dat je alles goed kan opvolgen en automatiseren met software en tools. Tegenwoordig heb je een nieuwe generatie van slimme, open applicaties die vlot samenwerken met bekende online tools. Een mooi voorbeeld hiervan waar je bovendien interessante apps ontdekt zijn de integraties van Teamleader of Zapier waarmee je veel werk kan automatiseren. - Technologie evolueert snel waardoor je klanten nieuwe verwachtingen hebben en je sector verandert. Hou dat in de gaten door leergierig te zijn, durf innoveren en nieuwe zaken uit te proberen. Neem jonge mensen op in je team die graag spelen met sociale media en digitale marketing. - Met de juiste digitale tools en technologie kan je uniek zijn, processen automatiseren, je klanten een top service geven, daar goed over communiceren én het bovendien meten om constant verder te verbeteren. Evengoed bouw ik met plezier een digitale campagne uit inclusief een overzichtelijke dashboard waarmee je alle stappen en conversies grondig meet. KMO’s en zelfstandigen zijn de motor van onze economie en ik help ze heel graag vooruit. Regelmatig vraag ik op Facebook aan mijn vrienden hoe zij zich organiseren en welke apps ze daarvoor liefst gebruiken. Dan schrijf ik op www.gadigitaal.be of op mijn Linkedin account https://www.linkedin.com/in/frederikdewachter/ over de apps voor de digitale zelfstandige of kleine KMO. Veel leesplezier! Tot slot nog enkele tips uit mijn vele Digitale Versnelling bezoeken: - Registreer je zaak op ‘Google Mijn Bedrijf’. Het is gratis wordt veel gebruikt Je kan er zelfs een eenvoudige gratis website mee aanmaken. Wil je liever je eigen website domein, dan kan je die makkelijk koppelen. - Als je een meer geavanceerde website hebt of wil, is het vooral belangrijk dat je graag in de CMS werkt, zodat je hem regelmatig kan updaten. Wix.com is een populaire en eenvoudige oplossing waarmee je snel een website opzet en onderhoudt. - Denk na welke acties je klanten graag ziet nemen op elke pagina’s van je website en zet een duidelijke call-to-action. Test met vrienden of ze die opdracht zonder hulp gemakkelijk kunnen uitvoeren. - Een leuk idee is om een eBook met handige tips op je website te plaatsen in ruil voor een email adres. Zo wordt je website een lead generator. Iedereen houdt van tips, ook je Facebook, Instagram of Linkedin volgers. - Denk aan een tool om je klantentevredenheid te meten. Je leert er veel uit. En vraag gerust aan happy customers om een review te schrijven. Onthou vooral dat je altijd vooruit kan. Blijf nieuwsgierig. Blijf leren. En… de Digitale Versnelling kan ik je echt wel aanraden. Ik weet uit ervaring dat mensen veel hebben aan de bezoeken en graag de tips van de nieuwsbrief volgen. Veel succes!

Beoordelingen

Deze expert ontving nog geen beoordelingen.